Про те, як паливна компанія стала найбільшим продавцем кави в Україні та про довгострокові плани бізнесу розповів Сергій Корецький, генеральний директор мережі АЗК WOG, під час свого виступу на конференції People Management.

"Раджу управлінцям час від часу "виходити в поля"

Ми запровадили у WOG День контактів, що відбувається раз на квартал. Я персонально виходив як заправник та оператор і відпрацьовував зміну на АЗК. Це дуже цінний досвід — дізнатися з "початкового активу", як це працює. Ти можеш сидіти в офісі, ставити задачі і будувати плани, проте якщо ти сам переконався, що колонка не пропускає стільки клієнтів за певну кількість часу, ти ставишся до задач інакше. Ми отримали з цього досвіду колосальний ефект.

"АЗК в Україні нарешті почали конкурувати форматами. Скоро просто якісним пальним клієнта здивувати буде неможливо"

Вважаємо, що пальне рано чи пізно буде наливатися з однієї точки. Звужуються параметри по якісних показниках пального. В Україні ще багато "бодяжників", проте треба віддати належне правоохоронним органам, податковій системі, контролю за сплатою акцизу, введенню акцизних накладних, яке ми як бізнес лобіювали. Рано чи пізно всі будуть сплачувати податки повною мірою. І у цих "бодяжників" шансів вижити не буде.

Ми дивимось на далеку перспективу. Якщо уявити, що всі оператори ринку продаватимуть пальне стандарту євро-5 в майбутньому, то дивувати клієнтів якістю пального буде неможливо. Саме тому три роки назад ми переосмислили бізнес і вирішили, що будемо розвиватись як не паливна, а рітейл-компанія. З цього моменту ми почали видозмінювати підхід до управляння, до стратегічного бачення компанії "ВОГ РІТЕЙЛ" у довгостроковій перспективі. Ми проаналізували, чого саме не вистачає на ринку.

"WOG — це автозаправні комплекси гарного настрою"

Я обожнюю філософію таких закладів, як Starbucks, Costa або мережі швидкого харчування Pret A Manger у Лондоні. Ми вирішили, що наше покликання — дарувати людям радість. Більше радості. І коли сіра буденність, і коли немає доріг, і коли стріляють, і коли з 2008 року у нас суцільна криза. І от кавовий проект —WOG CAFE — став сьогодні найуспішнішим за всю історію компанії, а паливна компанія стала найбільшим продавцем кави в Україні. Про це свідчить статистика. Ми продаємо 20 млн горняток кави на рік. Цей якір ми розвиватимемо й надалі. Зараз створюємо мережу WOG CAFE поза межами АЗК. Так, сьогодні вже відкрито 2 кафе, запропонували послуги WOG CAFE у 14 потягах "Інтерсіті", заходимо в аеропорти. Щодо "Інтерсіті", звичайно, є ще що вдосконалювати: асортимент, якість обслуговування, швидкість, каси, додатковий пункт. Але у цілому ми задоволені тим, що робимо. Безліч людей у соцмережах пишуть позитивні відгуки, спеціально фотографують наше горнятко, розвертаючи його стороною, де видно логотип бренду. Це надає сили й упевненості, що ми все робимо правильно.

Крім того, плануємо розвивати формат convenience store. У планах — відкрити близько 200 закладів по всій Україні.

"У майбутньому через років 10-15 не потрібно буде їхати на АЗК, щоб заправитись"

Звичайно, паливний бізнес залишається. Але в цілому ми вважаємо, що рітейл відіграватиме визначальну роль у майбутньому розвитку. Так, електромобілі — це тренд у перспективі кількох років, як і мобільний телефон. Це питання часу. У майбутньому через років 10-15 не потрібно буде їхати на АЗК, щоб заправитись, зважаючи на те, що електрозарядки будуть розміщуватись і при торгових, і при офісних центрах, і біля дому. Крім того, кожен наступний автомобіль буде економічнішим, — відповідно, паливному бізнесу потрібні інші якорі, переорієнтація. Саме таку трансформацію сьогодні переживає компанія задля того, аби й надалі бути успішною.