Свій відпочинок я почала планувати ще минулої осені. Вирішила взяти відпустку у кінці травня – тоді ще не так гаряче, та й путівки дешевші, адже відпочинковий сезон тільки починається. До речі, різниця у ціні суттєва. Як тільки настає 1 червня ціна за тур виростає мінімум на 100 $, причому це у кращому випадку. А в середньому путівка дорожчає на 200 $.

Здавалось би, які проблеми можуть виникнути при купівлі туру – головне тут вибрати хорошу турфірму, та й туроператор важливий, адже саме він буде відповідати за вас у тій країні, де ви будете відпочивати. Турфірму я обирала кілька тижнів – цікавилась у друзів, сиділа на форумах, зважала на статус фірми на загальноукраїнському рівні. Але виявилось цього замало.

За два тижні до вильоту я купила тур на 7 днів до Мармарису (Туреччина). До готелю у мене була одна основна вимога – він повинен бути на березі моря! У турфірмі привітна дівчина показала у каталозі 4-зірковий готель у центрі Мармарису, розповіла, що до моря 20 метрів. Одним словом – усе, як я хотіла. Наступного дня я принесла гроші, а працівниця турфірми дала мені ваучер на поселення у готелі і квитки на літак. Тут я видихнула з полегшенням, адже була переконана, що вже організувала собі відпочинок.

Однак найбільше здивування чекало мене попереду. До Мармарису долетіла без проблем, вже в Туреччині мене зустріла представник туроператора, яка повинна була довезти мене до готелю. Зі мною разом у автобусі їхали близько півсотні пасажирів. Нарешті добралися до мого готелю. Підходимо на ресепшн, я простягую 5 $ і прошу працівника готелю дати мені номер з виглядом на море. Але чомусь цей хлопчина у білосніжній сорочці і краватці починає дивитись на мене «квадратними» очима і відповідає: «До моря мінімум 300 метрів, у нас немає таких номерів!». Відразу ж у мене починається істерика, адже я заплатила за готель у центрі Мармарису 20 метрів до моря, а мене привезли у передмістя Мармарису та ще й за 300 метрів до води. З’ясовується, що на Україні мені показували готель, який називається Noa Hotels Nergis Hoteli у центрі Мармарису, а у ваучері вписали готель з трохи іншою назвою у містечку Ічмелер, що за 8 км від Мармарису – Noa Hotels Nergis Icmeler Resort. Оскільки я не щотижня роз’їжджаю по готелях у Туреччині, я й не звернула уваги, що останні два слова у назві готелю різняться, адже і там, і там пише 4-зірки, Мармарис, Туреччина. Вирішила змиритись з цим непорозумінням, насолодитись відпусткою, а вже по приїзді додому розібратись з турфірмою.

Вже на другий день емоції вщухли і я почала бачити переваги мого «лохотрону». Оскільки у Мармарисі, як і будь-якому великому курортному місті, дуже багато туристів – пляжів на всіх не вистачає, та й море не таке чисте, бо на 1 квадратний метр стоїть по 3 туристи. Тож за чистою водою туристам з Мармарису доводиться їздити у передмістя, тобто туди, де я поселилася.

Окрім цілого моря позитивних вражень, цьогорічний відпочинок багато чому мене навчив. Адже вже у Туреччині я познайомилась з дівчатками з України, які працюють у тамтешніх туроператорів, якій й зустрічають туристів. Вони розповіли, що такі історії, як у мене – це далеко не рідкість. За їх словами, кожен другий турист, який купує путівку, отримує не те, за що заплатив гроші. У кращому випадку у готелі просто немає обіцяних послуг, або деякі з них виявляються платними. Але бувають і справжні катастрофи. До прикладу, були випадки, коли людям продавали місця у готелях, яких не існує. Тобто до назви існуючого готелю у турфірмах дописували слово «бунгало», у якому буцімто мали жити туристи, але в реальності жодної прибудови до готелю не було.

Застерегтись від «курортного лохотрону» реально, але важко. Насамперед потрібно обрати хорошу турфірму, але і тут на вас можуть нагріти руки, як це сталося у моєму випадку. Тож у яких теплих стосунках з працівниками турфірми ви б не були, вимагайте у них роздрукованих фотографій вашого майбутнього готелю, на яких вони поставлять свій підпис і печатку. У разі, якщо ви потрапите у інший готель, цей папірець буде вважатись приводом для скарги. Також уважно перевіряйте назву готелю, яку вписують у ваучер на поселення, аби вона збігалася з назвою готелю, який щойно вам так сильно розхвалили. А ще приділяйте особливу увагу при виборі туроператора, адже якщо це надійна контора, яка дбає про своє ім’я, вона ніколи не залишить свого туриста у біді.