Відкриваєш зранку стрічку новин, і не знаєш – радіти чи плакати. Українці занадто багато їдять, занадто багато заробляють та занадто багато їздять на авто. Власне такі думки вітчизняні топ-чиновники висловлюють то у прямих ефірах, то на офіційних засіданнях, то в інтерв’ю. Мабуть, вони щиро вірять у те, про що кажуть. А взагалі постає питання - вони відчувають реальність, чи живуть не в тій Україні, якою керують?
Українці витрачають половину власного доходу на харчування, бо не можуть позбутися культу їжі. Треба брати приклад з німців – вони наїдаються аж на 14% від зарплати, і щасливі. Так міністр соцполітики Андрій Рева у серпні прокоментував культуру харчування співвітчизників в ефірі одного з телеканалів. На хвилиночку, а міністр рівень доходів порівнював? 5-7 тисяч гривень середньої зарплати по Україні проти двох-трьох тисяч євро у Німеччині.
Може й тому найдоступніший для більшості українських родин продукт – курятина – зріс у ціні вже на чверть. Для споживача – справжній шок. А антимонопольний комітет лишень зараз почав чухатися – мов розбиратимуться, чого ж так сталося? А, ну так пояснення стандартне – осінь, вартість пального, нестабільна валюта…
Читайте также: "Євробляхи" наступають: чи будуть українці колись їздити на дешевих авто
До речі, із пальним теж засада вийшла – як не викручувався простий українець, бо вартість бензину зросла до того, що утримання авто стало не по кишені, і можна було би перейти на газ – ринок підклав чергову свиню. І газ здорожчав в півтора рази. Антимонопольний, здається, теж почав власне розслідування, і прем'єр на засіданні уряду всім хто змовився пальцем погрожував – марно.
Чи то справді наші можновладці живуть у паралельній реальності, адже вважають… українців настільки багатими, що не дають їм права купляти хороші машини за кордоном за адекватну ціну. Ні, справжні патріоти мають півжиття працювати на "Ланос" вітчизняного збирання, а як посягнуть на закордонні "колеса" – то мають два варіанти: або ризикувати та ввозити за "сірою" схемою, або розмитнювати за половину її реальної вартості.
Набратися мужності і врешті ухвалити прийнятні закони, аби стабілізувати градус суспільної напруги – ні, наша влада не шукає легких шляхів. Зі стабільністю валюти теж не складається. Влітку долар та євро мужньо протрималися на рівні 26 та 30 відповідно, але знову стрімко зірвались угору.
Між тим обіцяний транш від МВФ, який зазвичай трохи заспокоює валютний ринок, нині може опинитися під загрозою. Переговори із представником МВФ у Києві заплановані вже на 12-14 вересня, але їхній фінал не прогнозований. Фінансові експерти вже висловлюють думку, що обіцяних грошей нам не бачити як мінімум до нового року. Бо із виконанням власних зобов’язань Україна не поспішає.
Читайте также: Чому літаки для українців ще довго будуть розкішшю, а не засобом пересування
Але ж заробітки простого люду за цінами як не крути не поспівають. Натомість в уряді вважають, що причин для хвилювання немає. Вони там собі премій навиписують за інтенсивність праці, тож на хліб із маслом вистачить.
Український народ багато чого може стерпіти, а скільки ще днів бабака нам треба пережити? Двох революцій цій країні виявилось замало. Може, нинішній владі вже настав час загадати про долю "папєрєдніков"? Якщо владі байдуже, ми маємо змінювати країну.