ЄС хоче подрібнити рекламний бізнес Google через імовірне порушення законодавства

15 червня 2023, 18:01
Читать новость на русском

Джерело:

Engadget

Європа звинуватила Google у "зловживанні технологіями онлайн-реклами". Це може призвести до поділу рекламного бізнесу корпорації, тобто продажу якоїсь його частини іншій компанії.

Європейська комісія попередньо встановила, що оскільки Google навряд чи змінить свою поведінку, лише "примусовий продаж" частини його сервісів може подолати проблеми.

Дивіться також Безмежні можливості: ось перелік сервісів, які Google поєднає зі штучним інтелектом

Що чекає на Google

Google присутній майже на всіх рівнях так званого ланцюжка постачання технологій. Наше занепокоєння полягає в тому, що Google, можливо, використовував свою ринкову позицію для надання переваги власним посередницьким послугам. Це могло завдати шкоди не лише конкурентам Google, але й інтересам видавців, а також збільшити витрати рекламодавців,
– заявила виконавча віцепрезидентка Маргрет Вестагер.

Рекламний бізнес Google зараз піддається атакам на кількох фронтах. На початку року Міністерство юстиції США також подало до суду на Google з вимогою розділити рекламний бізнес. Корпорацію звинуватили в незаконній монополізації ринку, яка призвела до того, що кілька ключових конкурентів у сфері рекламних технологій були змушені піти з ринку рекламних технологій і тим самим відрадити інших учасників від виходу на нього. А тих небагатьох конкурентів, що залишилися, це зробило "маргіналізованими й несправедливо утисненими".

Комісія ЄС заявила, що Google домінує практично у всіх сферах рекламних технологій, надаючи послуги як рекламодавцям, так і паблішерам, а також біржу оголошень під назвою AdX. Це добре саме по собі, але Єврокомісія звинуватила Google у зловживанні своїм становищем на ринку, переконавшись, що його інструменти посередництва як на стороні купівлі, так і на стороні продажу надають перевагу власній біржі. "Іншими словами, ми стурбовані двома потенційно антиконкурентними діями Google, які полягають у наданні переваги AdX", – написала Комісія.

  • В одному випадку AdX змогла зробити ставку на аукціоні після того, як це зробили всі інші учасники торгів, а в іншому — вона була заздалегідь поінформована про вартість найкращих пропозицій від конкурентів.
  • З боку пропозиції, Google Ads розміщував заявки майже виключно на власній біржі, що давало йому значну перевагу над біржами конкурентів.

Комісія заявила, що будь-який засіб правового захисту, що вимагає від Google змінити свою поведінку, буде неефективним. "Тому Комісія попередньо вважає, що лише обов'язковий продаж компанією Google частини своїх сервісів вирішить її проблеми з конкуренцією".

Google зможе відповісти на скаргу до того, як буде винесено будь-яке рішення. Крім розділення, компанія може бути оштрафована на суму до 10 відсотків від її річного світового обороту.