Укр Рус
19 листопада, 13:56
3

Роботаксі Tesla знову врізаються в об'єкти на дорозі, але компанія отримує дозвіл на розширення

Основні тези
  • У вересні в Остіні, Техас, роботаксі Tesla потрапили в три нові аварії, довівши загальну кількість інцидентів до семи за декілька місяців.
  • Попри проблеми з безпекою, Tesla отримала дозвіл на запуск сервісу роботаксі в Аризоні.

Компанія Tesla продовжує розвивати свій амбітний проєкт роботаксі, але його шлях виявився не таким безхмарним, як очікувалося. З одного боку, компанія отримала дозвіл на запуск сервісу в новому штаті, а з іншого – її безпілотні автомобілі в Техасі постійно потрапляють в аварії навіть попри присутність наглядачів у салоні. Ця ситуація викликає питання щодо безпеки технології та її готовності.

Що відбувається з проєктом роботаксі від Tesla?

Парк роботаксі Tesla, що тестується в Остіні, штат Техас, демонструє тривожну статистику. У вересні було зафіксовано ще три аварії за участю безпілотних автомобілів Model Y, що довело загальну кількість інцидентів до семи за кілька місяців. Цікаво, що аварії продовжуються навіть після того, як компанія пересадила водіїв-супервайзерів з пасажирського сидіння за кермо для кращого контролю над ситуацією, пише 24 Канал з посиланням на Jalopnik.

Дивіться також Tesla відмовляється від китайських деталей для авто та змінює постачальників для США 

Згідно зі звітами, поданими до Національного управління безпекою руху на трасах (NHTSA), інциденти були різноманітними. 

  • 4 вересня роботаксі заднім ходом врізалося в інший автомобіль.
  • 6 вересня Model Y збила велосипедиста. На щастя, без травм для людини, але з пошкодженням велосипеда.
  • 7 вересня автомобіль зіткнувся з твариною.

Деталі цих випадків лишаються невідомими, оскільки Tesla активно використовує своє право на редагування звітів, приховуючи ключову інформацію про причини аварій та відповідальних осіб.

За наявними даними, які наводить видання Electrek, частота аварій у роботаксі Tesla приблизно вдвічі вища, ніж у конкурентного сервісу Waymo.

Серед водіїв існує переконання, що кросовери витрачають багато пального. Але не усі! “Апетит” міського кросовера SUZUKI Vitara напрочуд скромний – від 6,2 до 6,7 літра на 100 кілометрів шляху у комбінованому режимі. За містом – ще менше: 5,2 – 5,6 літра залежно від коробки передач та типу приводу.

Tesla отримала дозвіл на запуск роботаксі в Аризоні

Попри ці проблеми з безпекою, Tesla отримала дозвіл на запуск сервісу перевезень в Аризоні, причому навіть без обов'язкової наявності спеціальної людини на передньому сидінні. Про це йдеться на сторінці InsideEVS.

Як пише видання, 17 листопада компанія також отримала ліцензію Transportation Network Company (TNC), яка дозволяє їй працювати за моделлю, схожою на Uber чи Lyft, тобто перевозити пасажирів за плату.

Варто зазначити, що це ще не дозвіл на повноцінну роботу безпілотників без водія – для цього знадобляться додаткові дозволи. Поки що це дозвіл на обмежене тестування. 

Регулювання в Аризоні є менш суворим, ніж у Каліфорнії, що, ймовірно, і привабило компанію. Ілон Маск раніше заявляв про плани запустити роботаксі у 8 – 10 містах до кінця 2025 року з парком понад 1000 автомобілів.