Укр Рус
7 лютого, 15:00
6

Від локального до глобального: директор "Радіо М" розповів про роботу медіа під час війни

ПОЗИЦІЯ

Перед українськими медіа зараз стоїть завдання не просто якісно працювати, а вистояти, попри російський терор, зокрема інформаційний.

Таку думку висловив співзасновник та директор соціального медіа "Радіо М" Едуард Куриленко, повідомляє 24 Канал.

Читайте також Наслідки відчує кожен: що буде після призупинення допомоги США для громадського сектору

Сила локальних медіа

"На "Радіо М" ми ведемо роботу у кількох напрямах: психологічна підтримка слухачів, патріотизм і волонтерство, духовний розвиток. Переживши окупацію Слов'янська у 2014-му році, наша команда переконалася, як багато значать локальні медіа для своїх територій", – зазначив він.

Коли місто захопили окупанти, вони цілеспрямовано відстежували й нищили українські медіа. Російські терористи увірвалися в офіс "Радіо М", скрутили персонал, забрали всю техніку, викрали випускового редактора Руслана Руденка і вбили нашого ведучого Віктора Бродарського,
– розповів співзасновник та директор соціального медіа "Радіо М".

Російські найманці мали на меті не тільки знищити медіа, а й намагалися налаштувати мовлення своєї пропаганди. Для цього вони захопили вежу на горі Карачун та запустили трансляцію проросійських ефірів. Такі вежі, що забезпечують сигнал і покриття, росіяни вважають військовою інфраструктурою, тож коли українські війська вежу відбили, російські загарбники повністю знищили об'єкт, вдаривши ракетами.

Едуард Куриленко зауважив, що жителі окупованих територій в такій ситуації опиняються просто в інформаційному вакуумі. Російські обстріли мають на меті залякати й виснажити цивільних, зламати морально, заблокувати доступ людей до інтернету, мобільного зв'язку та інших джерел інформації.

Тоді у Слов'янську ми не знали, чи вдасться відновити роботу радіостанції, але вже за місяць після звільнення міста наша команда повернулася в ефір. Звісно, ми прагнули займатися улюбленою справою і бути корисними для наших слухачів, але ключову роль зіграло усвідомлення, наскільки важливі локальні медіа. Особливо в кризових ситуаціях,
– наголосив співзасновник та директор соціального медіа "Радіо М".

Куриленко додав, що місцевий контент – це сила будь-якого мовника.

"Ми з самого початку запрошували до студії відомих жителів Донецької області, лідерів громадської думки – священників, працівників культурної та мистецької сфери. Ми розповідали історії людей і допомагали розв'язувати проблеми свого регіону", – розповів він.

За словами співзасновника та директора соціального медіа "Радіо М", зараз локальні медіа ще більш затребувані, бо через збройний напад Росії безпекова ситуація в сусідніх регіонах може сильно відрізнятися. Власне, саме регіональні медіа дають картину реальності країни. Часто саме вони знаходять історії, які потім беруть в роботу всеукраїнські радіо й телеканали. Саме у них починають працювати журналісти, ведучі, які потім стають обличчями та голосами українських національних медіа.

"Якісний контент – в ідеях, а ідеї – у людей"

Після початку повномасштабної російської агресії довелося релокувати "Радіо М". Студії з Донецької та Київської областей переїхали до Чернівців, де компанія мала невелике приміщення. Деякий час команда працювала звідти.

На сьогодні нам вдалося не лише зберегти свої потужності, а й розширити територію FM-мовлення. Зараз в Україні нас слухають близько 10 мільйонів людей у Києві, Запоріжжі, Одеській, Луганській, Донецькій, Харківській, Полтавській, Івано-Франківській областях, а також ми стали вагомою частиною національних соціальних медіа в Україні,
– зазначив Едуард Куриленко.

Він додав, що ми живемо у світі, де тенденція до спрощення дає можливість створювати якісний контент без масштабних ресурсів прямо зараз.

І для регіональних медіа це крута можливість, яку треба використовувати для зростання, розвитку і донесення правдивої інформації. Фінансами можна оновити техніку, але якісний контент – в ідеях, а ідеї – у людей. Найголовніше – запалити очі своєї команди!
– наголосив співзасновник та директор соціального медіа "Радіо М".

Едуард Куриленко зазначив, що на "Радіо М" працюють не просто колеги, це люди зі спільними цінностями.

"Багато наших проєктів виросли з особистих історій. До прикладу, програму "Сімейна Біблійна година" веде справжня родина – Олександр та Надія Пастушак, в ефірі вони обговорюють теми сімейних відносин і не тільки. Над циклом передач "Загартовані" працюють наші військові капелани та психологи, щоб допомогти людям, які перебували в зонах бойових дій, пройти шлях соціально-психологічної реабілітації та повернутися в мирне життя", – розповів він.

А за допомоги ранкового шоу "Ранок Live" команда підтримує людей і активно спілкується з ними в соціальних мережах. Лише у TikTok цей стрім дивляться кілька тисяч користувачів і більша частина з них – підлітки та тінейджери.

Ми прагнемо бути актуальними для широкого кола слухачів, інвестуємо багато сил та ресурсів для мовлення на онлайн-платформах. Стріми у соцмережах та відеоконтент дають можливість охопити аудиторію по всьому світу. Це окремий, амбітний напрямок нашої роботи – бути затребуваними й локально, і глобально,
– сказав директор соціального медіа "Радіо М".

На "Радіо М" цілеспрямовано створили окремий проєкт "Лінія довіри" для конкретних запитів і проблем соціально-психологічного напрямку, з якими стикаються слухачі. Люди можуть подзвонити чи написати редакції та отримати фахову допомогу психологів чи консультацію щодо практичних дій, контакти профільних центрів, державних установ.

"Головне – залишатися сильними, принциповими й зберегти віру"

"Глобальний напрям і масштабування діяльності нашого медіа – це робота на міжнародному рівні з нашими партнерами. До прикладу, Європейська організація IISA (International Internet Strategic Alliance), з якою ми співпрацюємо, дає можливість обмінюватися досвідом з десятками закордонних медіа", – розповів Едуард Куриленко.

А завдяки асоціації FEBC (Far East Broadcasting Company) "Радіо М" отримало можливість співпрацювати з соціальними медіа та радіостанціями у десятках країн, зокрема в Азії, Великій Британії, США, Канаді та Європі. Крім того, таке партнерство дає інструменти для охоплення закордонної аудиторії й донесення правдивої інформації про події в Україні.

Війна і кризові ситуації дуже сильно вибивають зі звичного ритму, руйнують особисті й професійні життя і стратегії, але водночас це можливість для розвитку. Головне – залишатися сильними, принциповими й зберегти віру,
– резюмував співзасновник та директор соціального медіа "Радіо М".