Ситуація з пальним напружена: до чого готується Європа та як це вплине на Україну
Джерело:
Сергій КуюнЗ 5 лютого запрацює друга хвиля ембарго на усі російські нафтопродукти. В Європі починають нервувати щодо цього, адже пального може не вистачати.
Пальне під прицілом
За словами Сергія Куюна, директора Консалтингової групи "А-95", зараз пальне в Україні знову під прицілом.
Читайте також США та союзники готують нові санкції проти російської нафтової промисловості, – WSJ
Лише за декілька тижнів росіяни обстріляли нафтопереробний та газопереробний заводи для того, щоб залишити українців без пального.
Ворог продовжує нищити будь-які об’єкти інфраструктури нафтопродуктозабезпечення, до яких тільки може дотягнутися. Мета цього зрозуміла – залишити нас без пального,
– додає експерт.
Яка ситуація в Європі
Європа готується до другої хвилі нафтового ембарго, яке запрацює з 5 лютого. Воно передбачає відмову від імпорту усіх російських нафтопродуктів. Через це ситуація на ринку пального досить напружена.
Через те, що Україна стала частиною ринку пального Європи, їй теж потрібно готуватися до можливої "турбулентності".
Поки йде війна, ми не можемо бути абсолютно впевнені ні в чому,
– зазначив Куюн в коментарі.
Крім того, усім відомо, що Німеччина обнулила російський енергетичний імпорт. Але тепер націоналізований владою НПЗ "Роснафти" у місті Шведт у січні буде завантажений на 50%, а що буде у лютому – ще взагалі невідомо.
Це повпливає й на інші країни. До прикладу, Польщу, яка "закриває" свої західні регіони саме німецьким дизелем.Цікаво Дизпаливо з Близького Сходу: Європа все менше залежатиме від Росії, – Bloomberg
Як пояснює Сергій Куюн, все більше уваги буде прикуто до перевалювального комплексу Baltchem у Щецині, що майже на кордоні з Німеччиною. Як нещодавно з’ясувалося, його ще влітку придбала українська компанія "Укрпалетсистем", відома також як UPG.
Зараз перевалка працює виключно на український ринок, забезпечивши у грудні 65 тисяч тонн ДП, або 10% від загального імпорту.