Переплачувати таки доведеться: українці отримають нові платіжки з доплатами
- У грудні українці можуть отримати платіжки з додатковими сумами за холодну воду та каналізацію через несвоєчасне подання показників лічильників.
- Щоб уникнути переплати, показники лічильника необхідно подавати до 30-31 числа місяця, оскільки з 1 по 9 число облікові бази водоканалу закриті.
У грудні деякі українці можуть помітити у своїх платіжках за холодну воду та каналізацію додаткові суми. Ці "сюрпризи" торкнуться не всіх, проте аби їх уникнути, варто зважати лише на один аспект.
Через що приходять переплати за комуналку?
У "Київводоканалі" пояснюють, що додаткові суми у платіжках за холодну воду та каналізацію у грудні отримають ті, хто не передає показники лічильників вчасно, передає 24 Канал.
Цікаво "Зимову тисячу" поки отримали не всі: у Мінсоцполітики пояснили причину
Тобто при нарахуванні за середніми показниками люди часто платять більше, ніж фактично використали. Особливо це стосується тих, хто економить воду, але не оновлює своєчасно дані.
Коли потрібно подавати показники лічильника для економії?
Як нагадують "Київводоканалі", щоб уникнути зайвих витрат, показники лічильника потрібно подавати до 30 – 31 числа місяця. Річ у тім, що з 1 по 9 число показники лічильників не приймаються, оскільки облікові бази водоканалу закриті.
Зверніть увагу! У цей період відбувається обробка даних за попередній місяць та формування нарахувань. Якщо ж у рахунку з’явився "середній розрахунок", варто одразу внести актуальні показники, щоб платити лише за реально спожиту воду.
Що варто знати про тарифи на воду?
В Україні планується підвищення тарифів на воду через збитковість водоканалів, що зумовлена високими витратами на електроенергію та зношеними мережами.
Тарифи на водопостачання та водовідведення встановлюються на національному рівні НКРЕКП для великих водоканалів. А на місцевому рівні виконавчими комітетами міських або селищних рад для менших постачальників.
Перед затвердженням тарифу проводиться детальне економічне обґрунтування, публічне обговорення з громадськістю та аналіз впливу змін на споживачів.