Укр Рус
27 грудня, 10:09
3

Не лише низька зарплата: вчителі розповіли, що їх найбільше демотивує на роботі

Основні тези
  • В Україні спостерігається кадровий голод учителів через те, що молодь не обирає цю професію, а досвідчені педагоги змінюють фах.
  • Основні фактори, що демотивують вчителів, як молодих, так і досвідчених, описані в статті засновниці "Освіторії" Зої Литвин на "Дзеркалі тижня".

Нині професія вчителя продовжує втрачати свою престижність. Розберімось, що стає відлякуючим фактором для молодих фахівців і досвідчених педагогів у роботі вчителем.

В Україні спостерігається кадровий голод учителів. І це проявляється і в тому, що молодь не обирає професію учителя, і втому, що досвідчені педагоги міняють фах. 24 Канал, посилаючись на статтю засновниці "Освіторії" Зої Литвин на "Дзеркалі тижня", називає головні демотиватори професії.

Дивіться також Учителів яких предметів найбільше бракує у школах України

Чим незадоволені педагоги у своїй роботі

Дослідження "Вчителі України: кадровий потенціал", проведене громадською спілкою "Освіторія" та дослідницькою агенцією Fama серед понад 10 тисяч учителів і студентів педагогічних спеціальностей із різних областей України, демонструє наступне. 

Серед чинників, які найбільше викликають незадоволення в опитаних учителів, називають:

  • кількість бюрократії та перелік робочих завдань – 53%;
  • обсяг реального робочого навантаження – 60%.

Перевантаження роботою учителів приводить до демотивації, тож учителі швидко йдуть із професії, вказує Зоя Литвин у статті.

Менше половини – 47% учителів, задоволені своєю роботою.

Однак, є різниця між рівнем задоволеності серед молодших та старших за віком педагогів: старші вчителі зазвичай краще оцінюють свою роботу, ніж молодші. 

Ще один демотиватор – рівень заробітної плати, яка є неспівмірною з навантаженням.

  • вчителів не задоволені рівнем зарплати – 68%,
  • частково задоволені – 19%,
  • задоволені – лише 12%.

Молодь негативніше оцінює свою заробітну плату, ніж учителі старшого віку.

Як поєднати спорт, життя в іншій країні та якісну українську освіту? Приєднуйтеся до вебінару дистанційної школи "Оптіма" 8 січня о 19:00, де експерти розкажуть про навчання для юних спортсменів, благодійні програми та доступні освітні можливості за кордоном. Потурбуйтеся про майбутнє вашої дитини вже зараз, зареєструвавшись на подію!

Дослідження намагалося визначити й основні мотиватори професії, які стимулювали б їх продовжувати працювати в школі – учителі "за": 

  • скорочення бюрократичного навантаження (94%);
  • підвищення заробітної плати (91%);
  • створення сприятливих умов для професійного розвитку (90%);
  • дружній робочий колектив (87%);
  • матеріальне забезпечення навчального процесу (84%).

Мотиватори для вчителів / інфографіка "Джеркало тижня" 

Дослідження демонструє, що вирішення ситуації потребує комплексного підходу і діяти треба швидко. Адже, професія педагога для України дуже важлива.