Ford наближається до створення автопілота, який дозволить звільнити руки та очі

21 червня 2024, 10:31
Читать новость на русском

Джерело:

Bloomberg

У нещодавньому інтерв'ю генеральний директор Ford Джим Фарлі обговорив прогрес компанії у галузі автономного водіння, заявивши, що вона досягла рівня 3, який дозволяє водіям прибирати руки з керма і відводити очі від дороги. Але коли ж клієнти Ford зможуть випробувати цю технологію?

Мрія про автопілот

Автономне водіння лишається актуальною темою і поки що не здійсненою мрією автомобільної галузі. Справжні безпілотні транспортні засоби стають реальністю набагато довше, ніж очікувалося, оскільки стикаються з численними проблемами й перепонами.

Дивіться також Цей електрокар очолив список "найбільш американських" автомобілів

Ілон Маск із року в рік обіцяє, що Tesla ось-ось досягне мети, але віз, як кажуть, і нині там, адже попри свою назву, функція "повного самостійного водіння" Tesla навіть не наближається до стандарту 4-го рівня, який по-справжньому представляє такі можливості. Насправді автопілот Tesla не відповідає навіть 3-му рівню за стандартами SAE. 

Єдиним автовиробником, який випускає автомобілі з таким рівнем автономності, є Mercedes-Benz та його система Drive Pilot ADAS. Проте, ця функція може працювати лише на затверджених автомагістралях у США на швидкості нижче 40 миль/год.

Автономність 3-го рівня означає, що водій може прибрати руки з керма і відірвати погляд від дороги, а автомобіль буде контролювати ситуацію (і нести відповідальність за будь-які аварії). Більшість автовиробників, наприклад, Ford, досягли 2-го рівня автономного водіння, який дозволяє користуватися телефоном без рук, але з піднятими очима. BlueCruise від Ford зайняв перше місце в рейтингу Consumer Reports серед систем допомоги водієві у 2023 році, випередивши Super Cruise від GM. Tesla посіла сьоме місце.

Чого досягли у Ford

Нещодавно генеральний директор Ford Джим Фарлі поділився новинами про прогрес автовиробника в автономному водінні, який досяг рівня 3 вже на стадії прототипа. За його словами, до того, як ця технологія стане доступною для пасажирських електромобілів, залишилося близько двох років. Таким чином, автономне водіння 3-го рівня з'явиться приблизно у 2026 році.

Ми дуже близькі до цього. Зараз ми можемо робити це досить регулярно з прототипом, але робити це економічно ефективно — це якраз той прогрес, якого нам потрібно досягти. Автономність 3-го рівня дозволить вам через пару років виїжджати на шосе без рук і очей, і тоді ваша машина стане схожою на офіс. Ви зможете проводити конференц-зв'язок і таке інше,
– каже Джим Фарлі.

Дивіться також Як спека впливає на запас ходу вашого електромобіля та що ви можете зробити, щоби зменшити шкоду

Фарлі не поділився жодними подробицями про те, як Ford має намір досягти автономного водіння 3-го рівня. Він також не каже, яку технологію. використовує компанія, щоб це забезпечити, – LiDAR, камери, або обидві.

Технології стрімко йдуть вперед, а сьогодні практично неможливо знайти на ринку новий кросовер ціною менше мільйона гривень. Проте все ж є виключення: SUZUKI S-CROSS 2024 року коштує від 874 тисяч гривень та поєднує сучасні технології! При цьому це зовсім не “китаєць”, а сучасне авто японського бренду, зроблене в Європі!