Мрія про автопілот

Автономне водіння лишається актуальною темою і поки що не здійсненою мрією автомобільної галузі. Справжні безпілотні транспортні засоби стають реальністю набагато довше, ніж очікувалося, оскільки стикаються з численними проблемами й перепонами.

Дивіться також Цей електрокар очолив список "найбільш американських" автомобілів

Ілон Маск із року в рік обіцяє, що Tesla ось-ось досягне мети, але віз, як кажуть, і нині там, адже попри свою назву, функція "повного самостійного водіння" Tesla навіть не наближається до стандарту 4-го рівня, який по-справжньому представляє такі можливості. Насправді автопілот Tesla не відповідає навіть 3-му рівню за стандартами SAE.

Автономність 3-го рівня означає, що водій може прибрати руки з керма і відірвати погляд від дороги, а автомобіль буде контролювати ситуацію (і нести відповідальність за будь-які аварії). Більшість автовиробників, наприклад, Ford, досягли 2-го рівня автономного водіння, який дозволяє користуватися телефоном без рук, але з піднятими очима. BlueCruise від Ford зайняв перше місце в рейтингу Consumer Reports серед систем допомоги водієві у 2023 році, випередивши Super Cruise від GM. Tesla посіла сьоме місце.

Чого досягли у Ford

Нещодавно генеральний директор Ford Джим Фарлі поділився новинами про прогрес автовиробника в автономному водінні, який досяг рівня 3 вже на стадії прототипа. За його словами, до того, як ця технологія стане доступною для пасажирських електромобілів, залишилося близько двох років. Таким чином, автономне водіння 3-го рівня з'явиться приблизно у 2026 році.

Ми дуже близькі до цього. Зараз ми можемо робити це досить регулярно з прототипом, але робити це економічно ефективно — це якраз той прогрес, якого нам потрібно досягти. Автономність 3-го рівня дозволить вам через пару років виїжджати на шосе без рук і очей, і тоді ваша машина стане схожою на офіс. Ви зможете проводити конференц-зв'язок і таке інше,
– каже Джим Фарлі.

Дивіться також Як спека впливає на запас ходу вашого електромобіля та що ви можете зробити, щоби зменшити шкоду

Фарлі не поділився жодними подробицями про те, як Ford має намір досягти автономного водіння 3-го рівня. Він також не каже, яку технологію. використовує компанія, щоб це забезпечити, – LiDAR, камери, або обидві.