Укр Рус
27 листопада, 11:06
2

Ціни на масло можуть впасти: що впливає на вартість

Основні тези
  • До кінця 2025 року ціни на масло в Україні можуть знизитися на 30-35% через здешевлення на європейському ринку.
  • Це падіння цін вже помітно на українському ринку, а переробники орієнтуються на внутрішнього споживача, хоча багато виробників працюють на межі собівартості або в збиток.

Протягом кількох останніх років на українському ринку молочних продуктів спостерігалася тенденція до зростання вартості жирних продуктів. Однак наразі обставини складаються таким чином, що ціни можуть піти униз.

Масло в Україні буде дешевшати

Жирні молочні продукти продовжать дешевшати в Україні – вже до Нового року падіння цін може сягнути 30 – 35%, повідомляє 24 Канал із посиланням на Асоціацію виробників молока. Така тендеція збережеться до першої половини 2026 року.

Читайте також На ринку вершкового масла України все складно: імпорт далі зростає 

Заступниця генеральної директорки Асоціації виробників молока Олена Жупінас розповіла, що основною причиною здешевлення молочки є зниження вартості продукції на європейському ринку.

Починаючи з кінця літа, ціни на масло у світі знизилися на понад 30%. Українські експортери продавали цей продукт до ЄС минулого року по 7 євро за кілограм. Зараз ця вартість становить не вище 4,5 євро, 
– говорить експертка.

Нині українські переробники переорієнтовуються на внутрішнього споживача, і зниження цін на масло вже помітно. Це триватиме надалі, прогнозує Олена Жупінас, але переважно у вигляді акцій у мережах продажу: на 30 – 35% на полицях магазинів.

Таке зниження, своєю чергою, значно вплинуло на закупівельні ціни на сире молоко. Так, у середині листопада вартість молока класу "екстра", яке відповідає європейським вимогам, знизилася на 17%. За таких умов чимало виробників працюють "у собівартість", а деякі – навіть у збиток, додала експертка.

Питання ціни та якості: чому українці частіше купують сир з ЄС?

  • Українські сировари стикаються зі зростаючою конкуренцією з боку дешевих європейських сирів, що призводить до падіння продажів на внутрішньому ринку.

  • Для утримання позицій виробники розглядають акції, гнучкішу цінову політику та оптимізацію асортименту, водночас сподіваючись на державну підтримку.