Міносвіти хоче об'єднати всесвітню історію та історію України в один предмет
Джерело:
Міністерство освіти і науки УкраїниМіністерство освіти та науки України має намір об'єднати історію України та всесвітню історію у школах в один предмет. Це вказано у погоджених Концептуальних засадах реформування історичної освіти в системі загальної середньої освіти.
Так має з'явитися загальноосвітній історичний курс історії. У МОН його називають україноцентричним, який цілісно представляє історію України та всесвітню.
Дивіться також МОН затвердило особливості організації навчання у школах на 2025 – 2026 навчальний рік
Як реформують викладання історії у школах
Міністерство вважає, що в умовах війни історичній освіті потрібно відповідати на політичні, економічні, соціальні та культурні виклики для консолідації української нації.
Тож пропонує розв'язати цю проблему так: сформувати загальноосвітній україноцентричний курс історії з позицій викликів сучасності (можливі назви: "Історія: Україна і світ", "Історія України і світу").
Посадовці зазначають, що такий курс "прибере неузгодженість у викладанні історії та зможе допомогти учнівству зрозуміти роль України у світі на різних історичних етапах".
Провідною змістовою лінією такого курсу має бути становлення української політичної нації, боротьба за українську державність і виокремлення суб'єктності української нації у світі,
– кажуть у МОН.
Український компонент у курсі має становити щонайменше як 2/3 усього навчального змісту.
Опановувати перспективний фах за гнучким графіком – це реальність завдяки дистанційному коледжу OPTIMA! Долучайтесь до безплатного вебінару, де можна дізнатись все про вступ і переваги дистанційного навчання. Не пропустіть шанс розпочати успішну кар'єру вже після 9 класу!У відомстві вважають, що цей курс допоможе виплекати свою національно-культурну ідентичність, побачити зв'язок між минулим, теперішнім і майбутнім, усвідомити історичне знання як цілком практичну потребу тощо.
Учителі, за словами посадовців, матимуть змогу ефективно використовувати навчальний час і вивільнити години для обговорень, зробити вивчення історії змістовно й інтелектуально наповненішим, реалізовувати проєкти тощо.
Детально про те, як реформують викладання історії у школах, можна прочитати тут.