Шарій спровокував мовний скандал через McDonald's: що відповіли в компанії

16 червня 2020, 17:52
Читать новость на русском

Всесвітньо відомий американський фаст-фуд McDonald's у своїх ресторанах в Україні не обслуговує онлайн російською мовою. А на вибір відвідувачів є українська та англійська. Це неабияк розлютило деяких користувачів, здебільшого з проросійською позицією, і виник мовний скандал.

Детальніше про скандал щодо відсутності російської в онлайн-сервісі

Першим про це заявив відомий антиукраїнський блогер Анатолій Шарій. Він, зокрема, опублікував фото автомату для замовлення, де є доступними лише українська й англійська. На його переконання, така позиція компанії демонструє стосунок до російськомовної частини України. Про це повідомляє 24 канал.

Актуально Дякую за мову: відомі українці долучились до підтримки McDonald's в соцмережах

Настрої Шарія підхопили інші російськомовні блогери. На їхнє переконання, це дискримінація. Тому вони вирішили оголосити McDonald's бойкот.

Я – українець, знаю, розумію мову, але наголошую передусім на повазі до клієнта. Бізнес не повинен бути політизованим, тим паче сервіс. Це явна дискримінація російськомовних українців, яких – дуже багато. Треба, щоб був вибір : українська, англійська, російська. Це питання поваги та лояльності до клієнтів,
– зауважив користувач Євген Хурсін.


Коментар Євгена Хурсіна щодо мовного скандалу у McDonald's

Дописи інших російськомовних користувачів щодо ситуації у McDonald's

Щоправда, не всі користувачі підтримують таку позицію. Україномовні та юзери з проукраїнською позицією навпаки хвалять компанію за такий крок.

А шоумен Сергій Притула пригадав інцидент 2011 року. Тоді, за його словами, Шарій вистрелив у людину, яка сказала, що в "Макдональдсі" для замовлення достатньо української та англійської мов.

Цікаво Зеленський висловився щодо мовного питання в Україні

Шарій за мову вистрелив у людину в "Макдональдсі": дивіться відео

Як на скандал відреагували в McDonald's

У McDonald's зазначили, що відповідно до законодавства України, основною мовою комунікації в компанії є українська мова. Саме українською ведеться вся офіційна документація, здійснюється рекламна комунікація, спілкування у соціальних мережах, наведена інформація на сайті та в куточку споживача.

70% усіх постачальників МакДональдз в Україні – це місцеві бізнеси, які теж створюють робочі місця у різних регіонах країни. Ми шануємо українську культуру й українські традиції, вивчаємо уподобання наших клієнтів,
– зазначили у пресслужбі компанії.

Водночас тут додали, що працівники ресторанів є готовими перейти на російську мову, якщо їх про це попросять. У всіх закладах є експерти з гостинності, які можуть допомогти відвідувачам у здійсненні замовлення.


Офіційний коментар McDonald's щодо мовного скандалу через Шарія

До теми "Російська мова – історичне надбання": 30% українців вірять у запровадження другої державної

Чинний мовний закон в Україні / Інфографіка 24 каналу