Мінсоцполітики саботує оформлення волонтерських вантажів та автівок для АТО
Через саботаж у Мінсоцполітики волонтерські "швидкі" замість того, щоб рятувати поранених на передовій – місяцями стоять на митницях, очікуючи дозвільних документів. Про це під час брифінгу повідомили представники волонтерських організацій, котрі передають допомогу військовим та цивільним, що постраждали від російської агресії.
Понад півсотні організацій звернулися із відкритим листом до прем’єр-міністра України Володимира Гройсмана з пропозиціями врегулювання проблеми з завезенням машин для потреб АТО та попросили прем'єра взяти питання під особистий контроль.
За словами волонтера громадської організації "Ініціатива Е+" Валентини Варави, затягування термінів визнання вантажів для АТО носить систематичний характер, навіть під час загострення ситуації на фронті.
Вісім з десяти машин, якими евакуювали військових на Світлодарській дузі – це машини, передані в АТО волонтерами. І при критично великому дефіциті техніки на фронті 2-3 місяці займає процедура визнання вантажів "гуманітарними". Чиновники вимагали пояснень та документів, непередбачених законодавством, два тижні поспіль не відбувались засідання комісії, потім, коли вантажі для АТО нарешті було визнано, співробітники міністерства соцполітики припустили технічні помилки, через які "паперова волокита" ще затягнулася на кілька тижнів, – констатувала вона.
На думку волонтерки, яка за два роки завезла для АТО більше 50-ти машин, проблема полягає у штучних перешкодах, які створює Робоча група з питань гуманітарної допомоги при Міністерстві соціальної політики. Волонтери скаржаться, що міністерством досі не розроблено єдиного вичерпного переліку документів для визнання вантажів гуманітарною допомогою.
"На сайті міністерства опублікований лише рекомендований перелік таких документів, який не є нормативно визначеним та періодично змінюється. Тому все вирішується в "ручному режимі", і призводить до ухвалення чиновниками міністерства вибіркових та суб’єктивних рішень. Відсутність чіткого переліку створює підґрунтя для корупції та зловживань", – розповідає співзасновниця центру допомоги на Фроловській Оксана Сухорукова.
За словами засновника фонду "Повернись живим" Віталія Дейнеги зараз ситуація із колісною технікою на передовій є досить критичною.
Особливо після загострення і на Світлодарській дузі у грудні минулого року та лютневих подій в районі Авдіївки – дуже бракує маневрених автівок для виконання завдань нашої розвідки. І звичайно швидкі для вивезення поранених як серед військових, так і серед цивільних – питання актуальне. Тому від швидкості оформлення дозвільних документів залежить те, як швидко вже проплачені автівки поїдуть на фронт рятувати життя та тримати оборону, – пояснює він.
Військові у свою чергу зазначають, що кожна 4 машина, офіційно завезена волонтерами в зону АТО, використовується військовими для медичних потреб, і підтримують вимоги волонтерів щодо прозорості гуманітарних поставок.
"На жаль, досі суттєва частина допомоги (по окремим напрямкам – від транспорту до витратних матеріалів) надається волонтерами. Хочеться вірити, що держава сприятиме їм, а не вставлятиме палки в колеса", – розповідає Василь Лось, лікар 72-ї бригади.
Представники волонтерських організацій вимагають вже на найближчому засіданні Кабінету міністрів затвердити чіткий перелік документів, який має подаватися громадськими організаціями для визнання вантажу гуманітарним, а також встановити термін розгляду цих документів не більше одного тижня.
Також волонтери пропонують створити електронний реєстр гуманітарної допомоги – своєрідне Prozorro, де можна буде подавати документи та відстежувати весь процес ухвалення міністерством соціальної політики рішень щодо завезення та розподілу гуманітарної допомоги. І відкрити дозвільний центр по принципу "єдиного вікна", де оформлення гуманітарних вантажів буде відбуватися швидко, прозоро та без непотрібних контактів з органами влади.
Читайте також: У Міноборони звільнили співробітницю, яка паплюжила діяльність волонтерів