Про викуп конфіскованих авто

21 октября 2015, 22:13

Источник:

Ціна держави

Розпочинаємо серію публікацій про те, які схеми діють на автомобільному ринку України.

Проблема українського ринку: існують тарифні обмеження на імпорт автомобілів, мета яких - "захистити вітчизняного виробника". Одним із наслідків є численні схеми, завдяки яким ділки заробляють гроші.

Ми розкажемо про 13 схем, щоб усі зрозуміли: всі ці акцизи та мита, які треба скасовувати, не виконують жодної нормальної ролі, окрім підтримки неефективності та нерівності в суспільстві.

Схема №1. Викуп після конфіскації
Період існування схеми: до 2004 року

Як працює схема

Громадянин (учасник схеми) ввозить авто на територію України, де митники, "виявивши" порушення митних правил, складають адміністративний протокол та вилучають авто. Суд, розглядаючи справу, присуджує конфіскацію. Після цього автомобіль передається на реалізацію, де за "копійки" його викуповує той самий громадянин через підставну особу. Податки з імпорту (мито, акциз, ПДВ) при цьому не сплачується.

Варіація схеми – підставна особа просила суд про реалізацію автомобіля як застави неповернутої позики, яку він ніби-то надав власнику авто.

Схема припинила своє існування з набуттям 01.01.2004 чинності Митним кодексом України від 11.07.2002. Частина третя статті 320 передбачала, що притягнення до відповідальності за порушення митних правил не звільняє зазначених осіб від обов'язку сплати мита та інших податків і зборів.