У Сєвєродонецьку планують виділити на відновлення аеропорту... 2 мільярди гривень!
Реконструкція аеропорту у Сєвєродонецьку обійдеться у 2 мільярди гривень, запрацювати він може через 3 роки". Про це на прес-конференції заявив генеральний директор КП "Міжнародний аеропорт "Сєвєродонецьк" Юрій Фалалєєв.
Сучасний аеропорт у Сєвєродонецьку було відкрито 16 квітня 1968 року. Він розташовується за 7 кілометрів на південь від міста, між селищами Сиротине і Борівське. Аеропорту наданий 3 клас (з 2009 року). Пропускна спроможність аеровокзалу становить 150 осіб на годину. У 1993 році Северодонецький аеропорт припинив роботу.
У 2014 році голова Луганської ОДА Геннадій Москаль провів переговори з головою правління ВАТ "Укртрансгаз" Ігорем Прокопівим про передачу аеропорту в Сєвєродонецьку на баланс облдержадміністрації. Наразі аеропорт перебуває в обласній комунальній власності.
Зі слів генерального директора КП "Міжнародний аеропорт "Сєвєродонецьк" Юрія Фалалєєва, аеропорт перебуває у жалюгідному стані, тому йому потрібна масштабна реконструкція, для проведення якої доведеться провести геологічні та геодезичні розрахунки.
Ці роботи обійдуться в суму близько 5 мільйонів гривень. Після цього буде поставлено технічне завдання на проектування. Зі слів Фалалєєва 5 мільйонів гривень — це тільки проектні опрацювання.
За його словами, вже подані заявки на розробку проектних досліджень, їх проведення. Сам проект, на підставі даних проектних пропозицій "Київаеропроект" обійдеться в 100 мільйонів гривень.
"Потім два роки сама реконструкція, яка разом з усім разом узятим може потягнути до 2 мільярдів гривень", — заявив Фалалєєв.
Нагадаю, що вже наступного дня після катастрофи малайзійського Boeing-777, що виконував політ в дозволеному повітряному просторі над Донецькою областю, був випущений НОТАМ, що повністю забороняє використання повітряного простору над Донецькою і Луганською областями.
Показово, що незважаючи на відповідне рішення про заборону польотів РНБО не зупиняє роботи щодо проектування. Щодо самих польотів,то на думку Фалалєєва за той час, що потрібен для реконструкції війна закінчиться.
"Вона ж не може тривати вічно", — вважає директор аеропорту.
Примітно,що це не перший "масштабний" проект за бюджетні кошти на теренах Луганської області. Свого часу, "Укренерго" спільно з Луганською обласною військово-цивільною адміністрацією досить активно "працювало" над питанням будівництва нового джерела живлення для півночі Луганської області.
У планах було закладено будівництво ще одного джерела живлення. Планувалося будівництво підстанції "Сіверська" на 550 кВ і будівництво ще однієї лінії приблизно 220 кВ, а це близько 20-30 км. Ці пропозиції були підтримані Луганською обласною ВЦА, а також скеровані до Міністерства енергетики. Вартість цього проекту – 500 мільйонів гривень. Термін реалізації, якщо не буде організаційних та земельних затримок, – 9-12 місяців.
Необхідність проведення цих робіт і виділення 500 мільйонів гривень бюджетних коштів голова Луганської ВЦА Тука пояснював виключно турботою про добробут моїх краян і невпевненістю, на відміну від Фалалєєва, який відновлення аеропорту оцінив у суму в 2 мільярдів гривень, у процесі мирного урегулювання на Донбасі.
Виділення двох мільярдів гривень бюджетних коштів в умовах війни на роботи по відновленню Сєвєродонецького аеропорту, розміщеного у сорока кілометрах від лінії зіткнення - це злочин. Звертаюся до представників правоохоронних органів та народних депутатів взяти під свій контроль питання виділення бюджетних коштів на цю недоречну програму.