Ямковий ремонт, або Хто намагається роздерибанити 300 мільйонів гривень на Луганщині
Источник:
Facebook Дмитро СнєгирьовЗгідно з повідомленням Служби автомобільних доріг у Луганській області, ДП "Луганський облавтодор" (на замовлення Служби автомобільних доріг у Луганській області) було ліквідовано ямковості на площі 18 тисяч 591,2 кв. м пошкодженого дорожнього покриття, в тому числі на дорогах державного значення – 17 тисяч 568,16 кв. м, територіального значення – 3596,63 кв. м, місцевого значення – 1023,05 кв. м.
Всього з початку року ліквідовано ямковості на площі 48 тисяч 453,2 квадратних метрів, в тому числі на дорогах державного значення – 46 тисяч 493,7 квадратних метрів, територіального значення – 17 тисяч 496,41 квадратних метрів, місцевого значення – 1 тисяча 959,5 квадратних метрів. З початку року ліквідовано тріщин – 1 тисяча 187,6 погонних метрів.
При проведенні поточного і капітального ремонту шляховики використовували гарячий асфальтобетон, холодні асфальтобетонні суміші, струменевим методом, методом просочення та чорним щебенем.
Утім, зафіксовані випадки неякісного виконання робіт по улаштуванню дорожного покриття або використання неякісних матеріалів при їх виконанні, що є свідченням порушення технологічних операцій. Це призвело до зміни технічних умов, якості та терміну експлуатації дорожного покриття згідно гарантійного строку.
Так, наприклад, 6 жовтня 2016 року з управлінням з виконання політики Лисичанської міської ради в галузі ЖКХ та КП "Лисичанський Шляхрембуд" було укладено договір підряд № 129 на капітальний ремонт дорожного покриття за адресою: м. Лисичанськ, вулиця 9-го травня.
В період з 6 жовтня 2016 року по 20 грудня 2016 року за кошти міського бюджету було виконано роботи з капітального ремонту дорожного покриття, згідно ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 та ДК 021:2015 "452331-6", по вулиці 9-го травня у місті Лисичанськ, на загальну суму 1 мільйон 166 тисяч 432,53 гривень. Згідно Акту №1 від 21 грудня 2016 року приймання виконаних будівельних робіт, було підтверджено факт виконаних робіт згідно технічних умов, діючих норм визначених у документації.
Читайте також: В яку неймовірну суму може обійтися будівництво нової окружної дороги в Києві
Примітно, що вже у березні 2017 року громадськими активістами на ділянці капітально відремонтованої, згідно Акту виконаних робіт, дороги по вулиці 9-го травня у місті Лисичанськ, були виявлені істотні недоліки виконаних робіт, а саме: вибоїни, просідання, дефекти дорожньої рубашки, пов'язані з неякісним виконанням робіт.
Виявлені дефекти капітально відремонтованої дороги на ділянці по вул 9-го травня свідчать про те, що генеральним підрядником КП "Лисианський Шляхрембуд" було допущено невідповідність технологічним операціям та якість робіт не відповідала вимогам нормативних документів і робочих креслень, що призвело до руйнування конструкції і втрати несучої здатності, зниження надійності в процесі експлуатації і, як наслідок, неефективному використанню бюджетних коштів.
На жаль, це не єдиний випадок неефективного використання бюджетних коштів при проведенні ремонту дорожнього покриття в Луганській області.
30 серпня 2016 на сесії Лисичанської міськради було виділено кошти у розмірі 300 тисяч гривень для відновлення асфальто-бетонного покриття на прибудинкових територіях. Проте, роботи за адресою квартал Центральний, були виконані лише 17 листопада 2016 року з порушенням технологічних операцій, коли природні умови (сніг та мінусова температура) не дозволяли проводити ремонтні роботи.
Лише на початку жовтня 2016 року Служба автомобільних доріг в Луганській області оголосила тендери на проведення поточних середніх ремонтів автомобільних доріг загального користування державного значення із загальною сумою закупівлі 122 мільйони гривень. Кінцевий термін подання тендерних пропозицій – 4 листопада 2016 року.
Показово, що вже 12 листопада 2016 року співробітники ГУ НЦ в Луганській області повідомили про викриття факту розкрадання бюджетних коштів при здійсненні капітального будівництва автомобільної дороги по вулиці Бахмутській міста Попасне на суму понад 1 мільйон гривень. За даним фактом відносно посадових осіб товариства з обмеженою відповідальністю було відкрите кримінальне провадження за статтею 191 КК України "Привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем".
4 квітня 2017 року відбулася апаратна нарада в Луганській обласній військово-цивільній адміністрації, на якій голова ВЦА Гарбуз повідомив про те, що внаслідок економічної блокади постачання вугілля на Щастинську ТЕС буде забезпечуватися великовантажними автомобілями, що призведе до остаточної руйнації дорожнього покриття в Луганській області.
24 квітня 2017 року під час проведення ремонтних робіт дорожнього покриття в місті Лисичанськ в районі ТЦ "Лимон" за адресою проспект Перемоги, 117 було зафіксовано факт грубого порушення технології укладки асфальту. В зачищені і приготовані для ремонту ділянки дороги асфальтове покриття працівники комунального підприємства укладали у воду.
За повідомленням прес-служби ГУ НП в Луганській області, 26 квітня 2017 року співробітники Новопсковського відділу поліції біля асфальтного заводу, що належить Новопсковському філіалу "ДП Луганськ облрайавтодор", виявили свіжу асфальтну суміш приблизною вагою 10 тонн. Дану суміш чорного кольору ймовірно було відвантажено прямо посеред лісового масиву, замість того щоб використати для належного проведення ремонтних робіт на дорогах Новопсковського району.
На проведення поточного та капітального ремонту доріг в Луганській області з обласного бюджету виділено 209 мільйонів гривень. І ще 38 мільйонів — проходять узгодження в парламенті.
Читайте також: Українське місто з'єднають швидкісною магістраллю з Польщею
Виділення з державного і обласного бюджету 300 мільйонів гривень на проведення ямкового ремонту дорожнього покриття в Луганській області, який буде знищено внаслідок неякісного виконання робіт по улаштуванню дорожного покриття або використання неякісних матеріалів при їх виконанні, має ознаки корупційного злочину.
Наразі необхідно заблокувати фінансування ямкового ремонту доріг в Луганській області та створити комісію щодо контролю за якістю вже проведеного ремонту.