Укр Рус
19 листопада, 18:30
3

Tesla отримала дозвіл на запуск роботаксі у ще одному американському штаті

Основні тези
  • Tesla отримала дозвіл на запуск роботаксі в Аризоні, де правила для випробувань безпілотників м’якші, ніж у Каліфорнії.
  • Компанія подала заявку 13 листопада і отримала підтвердження для запуску послуги вже 17 листопада.

Tesla отримала офіційний дозвіл на роботу сервісу перевезень у штаті Аризона. Місцева влада підтвердила, що компанія виконала всі вимоги та подала документи для тестування автономних авто з водіями-безпековиками.

Tesla отримала від Департаменту транспорту Аризони дозвіл на роботу як Transportation Network Company – формату, який охоплює сервіси на кшталт Uber або Lyft. Компанія подала заявку 13 листопада, а вже 17 листопада отримала підтвердження, що відповідає всім вимогам для запуску послуги в штаті. Про це повідомляє 24 Канал із посиланням на TechCrunch.

Дивіться також Tesla відмовляється від китайських деталей для авто та змінює постачальників для США 

Що означає новий дозвіл для сервісу Tesla в Аризоні?

Разом із заявкою Tesla подала документ про самосертифікацію, у якому описано плани тестування автономних авто за участі водіїв безпеки. Нині компанія вже працює з роботаксі в Остіні та районі затоки Сан-Франциско, але в Аризоні правила для випробувань безпілотників значно м’якші у порівнянні з Каліфорнією.

Аризона зобов’язує компанії, що тестують автономні автомобілі, подавати "план взаємодії з правоохоронцями" – документ із протоколами дій у випадку надзвичайних ситуацій або якщо авто застрягло на дорозі. Також необхідно письмово підтвердити дотримання федерального законодавства.

Якщо мова йде про надійність, то за цим параметром японським брендам немає рівних. Зокрема, SUZUKI S-CROSS забезпечений гарантією у три роки чи 100 000 кілометрів, і за цей період виробник відповідає за якість авто через офіційних дилерів в Україні.

У Каліфорнії, як у районі затоки, правила набагато суворіші – там за кермом має перебувати монітор безпеки. У випадку Аризони поки що невідомо, чи зміниться формат роботи Tesla і чи залишаться водії за кермом або ж пересядуть на пасажирське сидіння, як у пілотному проєкті в Остіні.

Ілон Маск ще в жовтні заявляв, що Tesla планує запустити свій сервіс у 8–10 містах до кінця 2025 року з флотом більш ніж 1 000 роботаксі. Тим часом компанія розширила доступ до застосунку для всіх користувачів iOS у США та Канаді, але невідомо, чи супроводжувалося це збільшенням автопарку.

Користувачі повідомляють, що сервіс поки працює нестабільно – у пікові години програма попереджає про високий попит і просить спробувати пізніше. За десять хвилин очікування час пошуку авто може змінитися з невизначеного на приблизно 12 хвилин. Представники Tesla ситуацію не коментують.

Чому Роботаксі Tesla знову врізаються в об'єкти на дорозі?

Компанія Tesla продовжує розвивати свій амбітний проєкт роботаксі, але його шлях виявився не таким безхмарним, як очікувалося. З одного боку, компанія отримала дозвіл на запуск сервісу в новому штаті, а з іншого – її безпілотні автомобілі в Техасі постійно потрапляють в аварії навіть попри присутність наглядачів у салоні. Ця ситуація викликає питання щодо безпеки технології та її готовності.

Згідно зі звітами, поданими до Національного управління безпекою руху на трасах (NHTSA), інциденти були різноманітними. 4 вересня роботаксі заднім ходом врізалося в інший автомобіль. 6 вересня Model Y збила велосипедиста. На щастя, без травм для людини, але з пошкодженням велосипеда. 7 вересня автомобіль зіткнувся з твариною. Деталі цих випадків лишаються невідомими, оскільки Tesla активно використовує своє право на редагування звітів, приховуючи ключову інформацію про причини аварій та відповідальних осіб.