Укр Рус
2 листопада, 20:00
3

Чи бракує квитків на потяги і хто платитиме: все про безкоштовні 3000 кілометрів від УЗ

Основні тези
  • Укрзалізниця запустила програму "УЗ-3000", що надає 3000 безоплатних кілометрів на подорожі Україною для всіх громадян, щоб зменшити навантаження у пікові періоди.
  • Держава частково компенсує безкоштовні "кілометри", покриваючи витрати за рахунок доходів від платних сервісів.

Укрзалізниця запустила програму "УЗ-3000", яка надає 3000 безоплатних кілометрів на подорожі Україною для всіх громадян. Програма покликана зменшити навантаження в пікові періоди та стимулювати подорожі в менш популярний час.

В "Укразалізниці" стверджують, що чимало пасажирів готові змінювати дату й навіть місяць подорожі, якщо ціна за квитки буде суттєво нижчою, передає 24 Канал.

Дивіться також Амбітний проєкт: в УЗ назвали рік, коли прагнуть довести євроколію до Львова 

У серпні, коли квитки брати дуже складно, залізниця перевозить 2,6 мільйона пасажирів, а в лютому – лише 1,9 мільйона. Це означає, що у сезон із меншим навантаженням можна заповнювати до 200 – 250 тисяч місць на місяць без додаткових рейсів, пропонуючи поїздки за "кілометри". У такий спосіб перевіз пасажирів не потребуватиме додаткових витрат.

Пасажири, яким не принциповий конкретний час поїздки (наприклад, відвідати родичів або поїхати у відпустку), отримають стимул подорожувати поза піком, звільняючи місця у популярні дні. 

"Кілометри" можна використовувати, щоб заохотити поїздки у менш завантажені дні (не в п'ятницю ввечері, а, наприклад, у вівторок або ранковим поїздом). 

У періоди високого попиту (наприклад, грудень) програма фокусуватиметься на допомозі жителям прифронтових громад – поїздки за "кілометри" будуть доступні саме для поїздів з цих міст.

Ця відстань символічно покриває найдовший наявний залізничний маршрут Україною туди і назад (із Запоріжжя до Ужгорода).

Програма охоплює саме внутрішні рейси. Кому не потрібна ця можливість, можуть купувати квитки без жодних змін. 

Водночас думаємо й над опціями щодо невикористаних кілометрів, щоб дати можливість їх спрямувати з користю,
 – заявили в Укрзалізниці.

Пасажирські перевезення зараз збиткові, і держава частково компенсує їхню реальну вартість, щоб зберегти доступність поїздок для всіх українців. Додаткові пасажири за "кілометри" використовуватимуть наявні місця без значного збільшення витрат, а доходи від платних сервісів (СВ, 1 клас, міжнародні поїзди) перекриватимуть їхню вартість, зменшуючи потребу у державному фінансуванні.

Перехід до покриття державою реальних витрат на пасажирські перевезення покращить фінансову ситуацію залізниці та збереже робочі місця. 

У 2025 – 2026 роках Україна поступово впроваджує європейську практику часткового фінансування реальної вартості квитків, щоб зберегти маршрути, зокрема до прифронтових міст, виплачувати зарплати залізничникам і оперативно відновлювати інфраструктуру навіть за складних умов.

Останні новини Укрзалізниці