Летів з тилу: дрон вразив гранітний кар'єр, який росіяни використовували для зведення залізниці

31 березня 2024, 21:53
Читать новость на русском

Уночі 29 березня Кальчикський гранітний кар'єр поблизу окупованого Маріуполя, на якому працюють росіяни, потрапив під обстріл. Сили маріупольського спротиву спрямували дрон до села Гранітне, де розташований кар'єр.

Про це 24 Каналу розповів радник міського голови Маріуполя Петро Андрющенко, зауваживши, що безпілотник вивів з ладу агрегат із виробництва щебеню. Росіяни використовували його для будівництва залізниці.

Цікаво Чудово збіглася з грозою, – Андрющенко розповів деталі "бавовни" в Маріуполі

Деталі наслідків удару по кар'єру

Андрющенко сподівається, що зупинка агрегату сповільнить будівництво залізничного сполучення Донецьк – Волноваха – Маріуполь. Оскільки Кальчикський гранітний кар'єр – єдиний канал постачання щебеню, який застосовується для зведення нових ділянок, зокрема доріг та залізниці.

Для росіян – це несподіванка. Тому що безпілотник прилетів зовсім з іншого напрямку. Вони очікували з боку Вугледара чи Волновахи, тобто нашої підконтрольної території. А завітав БпЛА з тилу, знаючи, що там є. Перепрошую, але вже з "г*вна та палок" навчилися збирати дрони,
– наголосив Петро Андрющенко.

Кар'єр досі зачинений, а росіяни у стані "заперечення". Ходять по селу Гранітне та вже четверте за останні дні "трусять" місцевих жителів. Тобто приліт серйозний. Вдалося вивести з ладу агрегат, який переробляє граніт на щебінь.

До чого призведе завершення зведення залізниці

Андрющенко зазначив, що останніми днями окупанти забирають лише те, що було на складах. Наявного щебеню не вистачить до закінчення будівництва залізниці. Наскільки швидко вони зможуть полагодити агрегат, це велике питання.

Оскільки на Кальчикському гранітному кар'єрі старе обладнання з радянських часів. Глобально його не використовували з 2012 року, бо якість щебеню гірша за теперішніми нормами зведення українських доріг. Але росіянам і таке згодиться.

Будемо сподіватися, що будівництво залізниці сповільниться хоч на кілька тижнів. Вони її дуже швидко будують. Жодного оптимізму немає. Якщо не буде ураження з боку Сил оборони України, то добудують. Навіть не хочеться про це казати, що буде,
– наголосив Петро Андрющенко.

Якщо раніше у Маріуполі фіксували величезні колони техніки, то завдяки залізниці її буде набагато більше. З цим дуже складно боротися, оскільки поїзд, який перевозить техніку, можна заховати в тунель. А "викурити" його звідти можна хіба що ядерною зброєю.

Росія зводить нові залізничні сполучення через ТОТ

  • Міністерство оборони Великої Британії припустило, що залізничне сполучення, яке будують окупанти від Ростова-на-Дону до Криму, проходить через територію, куди можуть дістати українські високоточні системи дальнього радіуса дії. Там зазначили, що нова залізнична гілка на південь від Донецька довжиною маже 60 кілометрів будувалася вісім місяців. Також росіяни розчистили невелику ділянку від Новоазовська до Маріуполя.
  • Росіяни розповідають, що для будівництва залізниці в Приазов'ї знадобиться щонайменше 5 років. Проте насправді вже в травні будуть готові запустити обхідний шлях. Це залізниця, яка сполучувала Маріуполь з Москвою та Санкт-Петербургом до 2014 року. Тобто окупанти не будують нічого нового, а просто ефективно використовують те, що вже є.
  • Зазначимо, що українські військові вже двічі знищували ворожу побудову через річку Кальміус неподалік від села Гранітне у Донецькій області. Ще з осені 2023 року російські окупанти намагаються побудувати залізницю, але не вкладаються у терміни. Зокрема, на це впливає саботаж росіян.