Росії не вистачить танкерів для перевезення нафти після європейського ембарго, — Bloomberg
Джерело:
BloombergРосія намагається до того часу, як почнуть діяти санкції Євросоюзу з 5 грудня щодо ембарго, експортувати якомога більше "чорного золота". Єдина проблема: не вистачає танкерів.
Пом'якшення для російської нафти
Російські танкери з нафтою спливають раніше, щоб досягнути портів Індії й, таким чином, вони намагаються встигнути до набуття чинності заборони ЄС щодо сирої нафти.
Читайте також В Росії визнали, що не зможуть ізолюватися від впливу західних санкцій
Країни G7 заявили, що російські танкери, які завантажені російською нафтою до 5 грудня, матимуть змогу розвантажитися до 19 січня, не потрапивши під дію обмеження цін. Відтак, теперішні поставки російської нафти досягли максимуму за п'ять місяців до санкцій, оскільки не вистачає часу для суден, які вже залишили порти.
Вантажі зросли до 3,6 мільйона барелів на день, що є найвищим показником з початку червня.Встигнути Росії не вдасться
Найбільший приріст як в обсязі, так і у відсотковому вираженні спостерігався в перевезеннях російської нафти з арктичного терміналу Мурманська. Але суднам потрібно більше часу, щоб дістатися з цього терміналу до пунктів призначення в Азії, порівняно з терміналами у Балтійському чи Чорному морях.
Крім того, танкери, які зараз завантажуються в Приморську чи Усть-Лузі, навряд чи досягнуть розвантажувальних терміналів Китаю та Індії до того, як почне діяти заборона ЄС. А вантаж сирої нафти з арктичного порту Мурманська, що раніше прямував до Китаю через Північний морський шлях, навряд чи це стане основним маршрутом для поставок:
- по-перше, не має відповідних суден;
- по-друге, зимовий лід може зробити його непридатним для використання протягом кількох місяців.
Проте, надходження країни-агресорки все ж зросли на 16 мільйонів доларів за сім днів до 4 листопада, причому чотиритижневий середній дохід також збільшився, отримавши 6 мільйонів доларів.
Цікаво Росія зможе обходити нафтове ембарго, але це вплине на її дохід, – експерт
Росія змушує Індію платити за нафту в євро або дирхамах
- Натомість Індія відхилила цю пропозицію, яка, до речі, є вигідна Росії. Оплату за нафту продовжать здійснювати в американській валюті.
- У жовтні Росія стала найбільшим постачальником нафти до Індії, обійшовши Ірак та Саудівську Аравію. Згідно з даними трекера енергетичних вантажів Vortexa, у жовтні Росія поставляла до Індії 946 тисяч барелів нафти на добу. Загалом це становило 22% від усього імпорту нафти в Індію.
- Ще у 2021 Росія постачала до Індії менш ніж 1% від загального імпорту. Зростання частки Росії на індійському ринку у 2022 році було спровоковано великими знижками, що відбулися після повномасштабного вторгнення в Україну.