Закономірний результат: у ВМС назвали причини, через які потонули російські танкери біля Керчі
В Керченській протоці 15 грудня затонули під час шторму два російські танкери – "Волгонефть-212" і "Волгонефть-239". Ці судна перевозили по 4 тисячі тонн мазуту, і внаслідок трощі частина нафтопродуктів витекла у море. Водночас росіяни могли втратити більше, ніж два судна.
Про це 24 Каналу розповів речник ВМС Дмитро Плетенчук, наголосивши, що судна у росіян затонули через їхнє нехлюйство. До слова, у Greenpeace назвали аварію з танкерами у Чорному морі "однією з найбільших техногенних катастроф".
Важливо Російські танкери тонуть біля Керченської протоки: усе, що відомо про катастрофу
Звикли порушувати правила
"Коли відпочиває Нептун, сцену виходить генерал Шторм і вносить свої корективи. Зараз йдеться про серійні заходи. Також залишається відкритим питання щодо плавучого крана", – сказав Плетенчук.
Таку інформацію, за його словами, верифікувати доволі складно, але імовірніше, що рахунок буде, якщо не 3:0, то 2,5:0 – точно.
Речник ВМС пояснив, що зараз настав сезон штормів, і це доволі серйозний фактор, який треба враховувати. Проте росіяни зі своїм стандартним нехлюйством і покладанням на те, що "авось пронесе", повсякденно порушують правила.
"Це стосується буквально всього, починаючи з вимкненого AIS (автоматичної системи ідентифікації). Особливо це цікаво виглядає вночі, коли в тумані судно має орієнтуватися по цій системі. І закінчуючи тим, що росіяни періодично вмикають засоби РЕБ, відбувається GPS-спуфінг (спосіб маніпуляції сигналами GPS, щоб ввести в оману пристрій і видати хибну інформацію – 24 Канал). Нагадаю, що досі в Азовське море заходять іноземні судна, які орієнтуються на GPS і опиняються в ситуації, коли вони можуть стати жертвами чергової трощі в морі", – наголосив він.
В цьому конкретному випадку причиною затоплення танкерів стала сукупність факторів:
- вік цих суден;
- умови їхньої експлуатації;
- порушення вимог, щодо їхніх суднохідних якостей.
Вони, як зазначив речник ВМС, фактично є річковими танкерами, які можуть виходити в море за умови, коли воно сильно не хвилюється. Тоді вони можуть вийти і розвантажитися. Росіяни використовують їх здебільшого для того, щоб перекидати зі своїх нафтопереробних підприємств (вантажаться ці судна на річці Волга) продукцію російської нафтової галузі на інші судна вже в морі.
Для того, щоб вийти в море і розвантажитися, вони мають дотриматися вимог щодо безпеки, а вони їх не дотримуються. Тому результат цілком закономірний,
– підкреслив Дмитро Плетенчук.
Що відомо про катастрофу в Чорному морі
- В Керченській протоці 15 грудня через шторм потонули два російські танкери – "Волгонефть-212" і "Волгонефть-239". Вони перевозили по 4 тисячі тонн мазуту, частина якого розлилась в Чорне море, утворивши чорні плями. Це може призвести до серйозних проблем з екологією.
- Внаслідок катастрофи загинув щонайменше одна людина – член екіпажу "Волгонефть 212".
- Також Путін доручив створити робочу групу щодо ліквідації наслідків аварії у Керченській протоці.
- Крім того, через шторм у Ялтинській бухті міг постраждати плавучий кран. З відео, яке було оприлюднено, видно, що стріла крану перебувала під водою, проте невідомо, чи вдалося росіянам врятувати його.