Лише початок: у Росії назріли проблеми з бізнес-літаками, які перевозять оточення Путіна

11 березня 2024, 18:56
Читать новость на русском

З початку березня 2024 року у Росії зафіксували низку інцидентів з бізнес-літаками, які перевозять посадових осіб російського уряду, працівників спецслужб та армії. Зокрема, нещодавно під час посадки літака Ту-214 сталася несправність, яка могла призвести до катастрофи.

Авіагалузь – одна з найболючіших проблем для окупантів. Росія майже не може виробляти компоненти-замінники імпорту. Такою інформацією з 24 Каналом поділився політтехнолог Борис Тизенгаузен, зауваживши, оскільки певні деталі до деяких літаків вироблять лише кілька компаній у світі.

Не пропустіть Нова загроза з неба: які балістичні ракети Росія отримає від Ірану, які міста України під ударом

Чому проблеми почалися лише зараз

Політтехнолог розповів, що Росія намагалася замінити повітряні судна Boeing та Airbus на літаки Sukhoi Superjet 100. Владімір Путін наказав швидко виробити хоча б 20 одиниць, але вийшло виготовити лише 2 машини, однак невідомо, чи взагалі вони літають. Все інше виробництво відклали на 2026 – 2027 роки буцім через деякі "негаразди", як заявляють окупанти. Насправді ж вони не можуть замінити запчастини.

Звісно, деякі компоненти росіяни закуповують через компанії-прокладки. Однак, приміром, деталі до Boeing виготовляє певна кількість заводів по всьому світу. Можна відстежити, куди відправилися запчастини, але росіяни не завжди хочуть цим займатися. Тому кількість збоїв та непередбачуваних обставин скоро суттєво збільшиться.

Цікаво! 6 березня літак Ту-214 втрапив у халепу у московському аеропорту "Внуково". Під час посадки літака сталося зламання гальмівних колодок однієї з бічних стійок шасі. Він не встиг вчасно погасити швидкість, тому ледь не викотився за межі злітно-посадкової смуги, де могла б статися катастрофа. На борту літака перебували представники Федеральної служби охорони та президентського протоколу, що поверталися з відрядження.

Якби у 2022 році Росія не відмовилася повертати західним лізингодавцям понад 500 літаків на суму 20 мільярдів доларів, то вже б давно половина російських авіасуден не літала. А так, окупанти розібрали ці літаки на запчастини та переставили їх в інші судна, зазначив Тизенгаузен.

Одним словом, з авіа та флотом на землі є проблематика, і з допомогою також,
– наголосив Борис Тизенгаузен.

Проблеми окупантів з авіацією: що відомо про наслідки

  • У ніч проти 9 березня безпілотники атакували Таганрозький науково-технічний комплекс імені Г. М. Берієва. Унаслідок атаки, імовірно, вже вдруге вдалося пошкодити літак А-50, який перебував не в ангарі, а просто неба. Вперше судно уразили на авіабазі "Мачулищі" у Білорусі.
  • Сили оборони знищують ворожі літаки у 20 разів швидше, ніж Росія може їх замінити. За 13 днів було збито 12 літаків Су та один А-50. Після втрат цих суден, окупанти суттєво знизили кількість авіаударів КАБами.
  • Крім цього, у небі над Азовським морем досі не з'явився літак дальнього радіолокаційного виявлення А-50. Після збиття другого судна такого типу, окупанти не наважуються вивести його на чергування. Ба більше, серед російських пілотів почалися дискусії