Як росіяни використовують літаки А-50 після втрати одного із бортів
Україна продовжує нищити російську авіацію. Зокрема. нашим військовим навіть вдалося збити два літаки А-50.
Згідно з офіційними даними Генштабу та ГУР, у 2024 році Сили опору знищили та вразили цілу низку російських літаків: мовиться не лише про застосування далекобійних комплексів ППО, але й про атаки на ворожі аеродроми за допомогою безпілотників. В ексклюзивному тексті 24 Каналу йдеться, що все одно не можна стверджувати, що всі ці удари серйозно вплинули на здатність окупантів завдавати ударів по військових та цивільних об'єктах України.
Дивіться також Як Росія використовує систему ГЛОНАСС у війні проти України та яку роль відіграє Китай
Як тепер використовують А-50
Авіаексперт та провідний науковий співробітник НАУ Валерій Романенко розповів, що фактично єдиними дійсно болісними втратами ворога за цей рік було знищення літаків далекого радіолокаційного виявлення А-50. За його словами, збиття стратегічного бомбардувальника Ту-22М3, на жаль, не спричинило такого серйозного психологічного впливу на росіян, як, наприклад, втрата крейсера "Москва" чи потоплення десантних кораблів.
Водночас ураження ДРЛВ є принциповим. Перший А-50 воєнні злочинці втратили за понад 100 кілометрів від нашого кордону, другий – за 250. Із урахуванням того, що зона огляду такого борта сягає приблизно 300 кілометрів, росіяни повстали перед вибором: або ризикувати іншими рідкісними машинами, або ж пересувати ці літаки на роботу з глибини своєї території із можливістю бачити лише лінію бойового зіткнення.
Тож зараз росіяни фактично й використовують А-50 практично лише для ППО Криму. Коли мають підозру, що ми будемо завдавати ударів з Су-24 по півострову, вони приганяють на кілька днів борт ДРЛВ "побовтатися" у повітрі. При чому прилітає він не зі своєї основної бази в Івановому, а з Ахтубінська, який використовується як своєрідний тимчасовий оперативний аеродром,
– додає експерт.
Немає конкретного рішення
Станом на зараз, у Москві досі не ухвалили рішення щодо використання А-50. Забути про них як про дуже зручний засіб розвідки або ж ризикувати. При цьому у випадку втрати бортів замінити їх загарбникам буде дуже важко, оскільки все, що пов'язане зі складною радіоелектронікою, є болючим місцем для путінських інженерів.
Кількість А-50 є вкрай обмеженою, а літак, який планувався їм на заміну – А-100 "Прем'єр" за великим рахунком ще проходить випробування, та й взагалі є більше штучним виробом, ніж масовим.
Романенко також розповів, що наші оборонці, до речі, були близькі до ураження цього літака під час атаки по Таганрогу. Безпілотник прилетів у те місце, де напередодні стояв цей борт, але росіяни перед цим чомусь завели його в ангар.
Над Азовським морем знищували А-50
- 23 лютого близько 19:40 про можливу ліквідацію авіасудна окупантів на Півдні України повідомили джерела 24 Каналу в спецслужбах. Уже о 20:08 з'явилося повідомлення від командувача Повітряних сил Миколи Олещука, яке офіційно підтвердило: в загарбників ще на один борт А-50 тепер менше.
- На борту збитого літака було 10 окупантів, ніхто з них не вижив. За інформацією "Української правди", яка посилається на власні джерела у ГУР, серед тих, хто був на борту було п’ять майорів, три капітани, прапорщик та лейтенант.
- ГУР МО повідомило, що "різке падіння швидкості та висоти підбитого літака А-50У зафіксовано поблизу міста Єйськ". Водночас на мапі, яку опублікували в українській розвідці, з треком польоту літака його маршрут проходить південніше міста, орієнтовно на дальності 170 кілометрів від лінії фронту.