Про це повідомив голова Об'єднання підприємств "Укрметалургпром" Олександр Каленков.

"Продовжую оперативно інформувати громадськість про ситуацію щодо забезпечення підприємств ГМК вагонами ЦТЛ. За підсумками 23 днів жовтня результат без змін і становить все ті ж 26%, але при цьому розбіг між окремими підприємствами в забезпеченні від 4% до 76%!!!", наводяться його слова на сайті Асоціації.

Як зазначив О.Каленков, підприємства не припиняють направляти звернення до керівництва УЗ, яке у відповідь випускає "якісь незрозумілі відписки і прес-релізи", з яких можна зрозуміти, що займатися принциповим наведенням ладу в сфері розподілу вагонів нинішнє тимчасове керівництво на чолі з Євгеном Кравцовим поки не збирається, а вагони і раніше йдуть на "потрібні" маршрути, підприємства, які принципово не користуються послугами посередників в кінці списку.

"Чому також не прийнято управлінське рішення забезпечувати всіх вантажовідправників рівномірно? Відповідь однозначна комусь так вигідно! Від цієї проблеми і колишні керівники усувалися з незрозумілих причин, не помічаючи явних зловживань, і поточний тимчасовий менеджмент зайнятий вирішенням більш пріоритетних для себе завдань. Для них набагато важливіше закрити діри в бюджеті від неефективності своєї роботи шляхом чергового підвищення тарифів і заробити галочку, адже показувати в кінці року збитки, ставлячи під сумнів свою компетентність, нікому не хочеться", констатував глава "Укрметаллургпрому".

При цьому О.Каленков задався питанням, чому УЗ не намагається підвищити рентабельність, нарощуючи обсяги вантажообігу. "На залізниці цим просто ніхто не займається, але ж набагато ефективніше забезпечувати всіх вантажовідправників на рівні ринкової частки ЦТЛ (яка досягає 35-40%), ніж спеціально притримувати вагони певним фірмам з метою матеріальної подяки, тим самим значно збільшуючи оборотність піввагонів, яка з 2013 року зросла з 6,9 добу до 9,1 на добу в 1П 2017 року", додав він.

Від таких "недоробок", на його думку, в першу чергу зазнають збитків підприємства ГМК, не виконуючи плани відвантаження і недовантажені продукцію на адресу зарубіжних покупців, сама УЗ втрачає доходи, держава недоотримує валютну виручку.

"Ми змушені були звернутися до прем'єр-міністра України, і я дуже сподіваюся, що вже найближчим часом дискримінація підприємств ГМК буде усунена і забезпечення всіх без винятку вантажовідправників піввагонами ЦТЛ буде на рівні не менше 35% від їх загального навантаження. Закликаємо всіх інших вантажовідправників долучатися до нашої ініціативи, по-іншому ми не зможемо змусити УЗ навести порядок у розподілі піввагонів", констатував О.Каленков.

Як повідомлялося раніше, "Укрметалургпром" і Федерації металургів України звернулися до прем'єр-міністра країни Володимира Гройсмана з проханням сприяти усуненню преференцій для певних компаній з боку "Укрзалізниці" при розподілі вагонів і будь-яких зловживань, пов'язаних з цим питанням.