Про що говорять черги за закордонними паспортами

20 апреля 2017, 17:08

В Україні склалася така ситуація, коли дуже багато політиків говорять, що безвізовий режим був не потрібен, ніби-то замість безвізу ми отримали безштан, безгрош і так далі. Ці ж люди розказують, що замість непотрібного явища, краще б, наприклад, ми займалися розвитком металургії чи вугільної галузі. Тоді в українців хоча б гроші були.

Чому багато політиків проти безвізу?

Насправді ж політики намагаються маніпулювати думкою населення, адже більшість з них не хоче мобільності пересічних українців. Чому? Все просто: щоб ми не виїжджали за кордон, щоб не пізнавали європейські цінності і принципи, щоб не налагоджували бізнес-зв'язки, щоб не ставали більш незалежними від місцевих корупціонерів, щоб не шукали інвесторів на свої проекти, щоб студенти не їздили на наукові конференції. І таких щоб ще багато. Бо завдяки цим діям українці можуть зробити суттєвий ривок у розвитку. А освіченими незаангажованими людьми набагато важче керувати, маніпулювати їхньою свідомістю. Ще при СРСР культивувалася думка, що людьми із низькою мобільністю керувати легше. Це перше.

Читайте також: У МЗС озвучили останні кроки до отримання безвізового режиму

А друге, як не дивно, любов певних політиків до комфорту в усьому. Останній тиждень. наприклад, у кулуарах ходять такі розмови: "от раніше я на візовому контролі стояв хвилину, а зараз, коли всі поїдуть, мені доведеться стояти годинами", або "літаки будуть переповненими", чи "літаки будуть схожі на маршрутки, бо там літатиме тисячі українців" і так далі.

В цьому суть більшості наших політиків, їхнє блюзнірство...

Україна повертається в Європу – ми на правильному шляху

В той же час, українці демонструють відкладений попит на біометричні паспорти. Три мільйони українців вже зробили собі ці документи. Два мільйони ще зроблять до кінця року. Фактично, п'ять мільйонів в єдиному пориві почали робити біопаспорти.

З однієї сторони, це свідчить про те, що українці до кінця таки не вірили, що безвіз дадуть. Але в той же час, усі були напоготові.

А ще, такий єдиний порив говорить про те, що, в принципі, був надзвичайно великий запит зі сторони населення щодо безвізу. І всі ці спроби, починаючи від Ющенка, зробити українців мобільними, – це правильне рішення. Україна повертається в Європу.

Україна – це Європа

Не варто також забувати той факт, що отримання безвізу Грузією та Україною розізлило Туреччину. Для цієї країни наразі безвізовий режим навіть не розглядається. Адже Ердоган розвернув вектор політики у своїй країні у прямо протилежний від європейських цінностей бік. А Україна зберігає вірність обраному після Революції Гідності курсу. От і маємо реальний результат.

Я думаю, що великі черги та не готовність чиновників на місцях не стануть перепоною для отримання документів. Дивлячись на вчорашнє засідання Кабміну, виникає враження, що влада не хоче втрати таку можливість, як позитив та лояльність населення від безвізу, списуючи все на технічні нюанси. І вже найближчим часом відновиться абсолютно нормальне функціонування паспортних сервісів із вчасним оформленням біопаспортів.

Найбільша загроза зараз

Найбільша загроза, яку я зараз бачу – це заяви зі сторони керівництва аеропорту Бориспіль щодо однакових цін для всіх перевізників. В цьому аеропорту не працює два термінали, один з них просто заморожений, а третій завантажений тільки на 30 відсотків. Але монополістам не вигідно, щоб замість їхніх авіаліній з вартістю квитка по 500 євро, українці користувались лоукостами типу WizzAir і Ryanair по 20 євро.

Лоукост Ryanair тепер в Україні

Пропонувати лоукостам або підняти тарифи, або працювати в аеропорту в Гостомелі при фактичній недієздатності головного аеропорту країни – це банальна маніпуляція. Тому зараз монополісти в авіа сфері – це найбільша загроза для українців. Треба звернути увагу і громадськості, і представників влади на те, що у цій сфері в першу чергу повинні бути преференції на користь населення. Безвіз без лоукостів – неповний... Адже саме доступні авіаперельоти вирішать питання низькоі мобільності украінців.

Читайте також: Керівники "Борисполя" розікрали десятки мільйонів гривень з аеропорту