Новий уряд та план дій

— В коаліції на сьогодні є 230 депутатів, які об’єднані двома фракціями та позафракційними нардепами. Можна шукати багато причин, чому той проголосував так, той — по-іншому, вішати якісь ярлики, але факт є тим, що сьогодні новий уряд сформований і криза зупинена.

Дуже важливо, входячи на посаду, не мати жодних зобов’язань. Я можу сказати, що мені вдалось. У мене є одне зобов’язання перед українським народом – сумлінно виконувати покладені на мене обов’язки в такий надзвичайно важкий час. І висувати мені будь-які інші умови – це було б просто безглуздо, а з іншого боку — це був би найвищий верх цинізму.

— Я знаю точно, що "Опозиційний блок" не віддав жодного голосу за мою кандидатуру. Більше того, дуже багато людей хотіли проголосувати за нового прем’єр-міністра, але партійне керівництво їм це заборонило.

Найголовніша проблема в Україні – від слів перейти до справи.

— Я не думаю, що треба говорити про нову коаліційну угоду. Це — план конкретних дій та показників по напрямках до кінця року. Щоб влада розуміла — що треба зробити в цьому році, через рік. До кінця року ми напрацюємо план середньострокової перспективи. Суть в тому, як напрацьовуються рішення. Я ставлю перед собою завдання змінити систему взаємодії між урядом і парламентом. Ми маємо спочатку спільно напрацьовувати рішення, а потім — описувати їх в законах.

Скільки депутатів підтримує прем’єра

— Я думаю, що 226 "плюс", моє таке бачення. І вважаю, що воно має під собою підстави. Дуже добре когось підтримувати, важливо підтримувати дії. Треба змінювати систему.

Президент, парламент, уряд — це три інституції, які можуть приймати спільне рішення.

— Всі ті, хто увійшов у фракції або повернувся у фракцію – це демократичні сили. Я поважаю людей, які взяли на себе рішення взяти на себе відповідальність. Не треба на них вішати ярлики. Якщо депутат прийняв на себе рішення зайти у фракцію і вберегти країну від позачергових виборів, які невідомо чим це завершаться і дати шанс переформатувати уряд – то чому це не використати.

Закон про вибори

— Поки ми не змінимо закон про вибори, говорити про вибори, які повністю будуть відповідати вибору людей, я вважаю, це перебільшення. Це мають бути політичні партії, але відкриті списки.

Треба обирати лідерів – це є принципово важливо.

— У цьому питання не все так просто. Тому що є різні погляди різних політичних сил, але я буду абсолютно відвертий — буду докладати зусиль, щоб такий закон з’явився.

Відмова від прем’єрства

— Баланс та противага мають бути завжди. Але те, що я іноді чую від наших політиків, нічого спільного взагалі з імпічментом не має. Баланс і противага потрібні.

Відмовлявся від прем’єрства один раз, це правда. Для мене посада не є цінністю. Для мене це інструмент для досягнення тих цілей, які дозволяє твоя мораль.

— Я вважаю, що Україна сьогодні у важкому стані і ти можеш використовувати свою позицію для того, щоб ситуацію змінити у кращий бік. Я не відмовлявся тому, що мені там щось не дають. Позиція була наступна: я готовий взяти на себе відповідальність, але я маю впливати на формування Кабінету міністрів таким чином, щоб мені було з ким працювати і я міг дати конкретний результат. В іншому варіанті — я просив не розглядати мою кандидатуру. Оце я вважаю відмовою.

Я завжди був повноцінною стороною у будь-яких консультаціях. Я вважаю, що завжди маю можливість говорити в очі всім те, що я вважаю за необхідне. І цього ніколи не приховував.

Президентські амбіції

— Я не планую бути президентом України. Я не маю президентських амбіцій. Я не бачу жодних протиріч у тому, щоб виконувати функції прем’єра. Я насправді не бачу власних політичних амбіцій з точки зору президентства. У мене є одна амбіція. Я хочу якісно робити справу, на яку мене уповноважили. І для мене це важливо.

Мені подобається, коли нам вдається щось зробити. Вирішити складну проблему. Трішки змінити цей світ у кращу сторону. Оце моя амбіція. А все інше не має значення.

Потоки

— Що стосується потоків. Мене це дуже хвилює і я б дуже хотів присікти ці потоки. Підкреслюю, що в умовах важкої економічної ситуації, коли пенсіонерам важко живеться, коли нема елементарної можливості за що купити ліки, сідати на потоки і красти — це мародерство.

Я вважаю, що у нас є проблеми з українською митницею. Там є десятки мільярдів гривень, які не доходять до українського бюджету. Це виклик для всіх абсолютно.

— Я можу сказати, що це система, яка завжди продукувала певні недоліки, які можливо вдало використовували. Не хочу зараз вішати ярлики — хто до цього довів. Але треба забрати людський фактор щодо прийняття рішення про розмитнення, тобто визначення митної вартості. Треба створити систему випадкового контролю, щоб це було абсолютно несподівано. Не хочу буди голослівним, але я думаю, що ми це достатньо швидко зробимо. Президент це підтримує. І, я вважаю, що це є запорукою успіху. Сьогодні, на мій погляд, вже бачу дуже позитивний ефект системи державних закупівель.

У моїх розмовах Кононенко говорить про те, що не бере участі в жодних потоках. Якщо десь є історія – за це треба нести відповідальність. І не важливо, хто це. Тоді ми будемо будувати справжню демократичну державу.

Відносини України з Росією

— З будь-яким сусідом можна будувати відносини, якщо він не агресор, не вбивця. А якщо твій сусід — вбивця, то про що може йти мова взагалі? Якщо сусід захопив частину твоєї території, твоєї держави. Українці довели, що ми є горді і не здамо свої позиції.

Я думаю, найбільша стратегічна помилка Росії — це те, що вони зробили в Україні. Це історична стратегічна помилка.

— Що стосується вугілля, я сьогодні розмовляв з міністром палива і енергетики. Він мене запевнив, що ми в Росією не закуповуємо ні вугілля, ні газ.

Більше — дивіться у програмі.