За останніх два роки кількість таких авто на іноземній реєстрації в Україні збільшилася в рази. Кількість таких авто становить близько мільйона.

За різними даними до мільйона авто і це мільйон водіїв, які можуть там, перекривати митниці і автошляхи,
– розповів народний депутат України Роберт Горват.

Придбати машину на іноземних номерах можна двома способами. Купуєте авто за кордоном і оформляєте його, як транзитний транспортний засіб. За митними правилами така автівка може перебувати в Україні 5-10 днів.

Після чого має виїхати з країни. Цю схему полюбляють жителі прикордонних областей. Другий спосіб – це коли куплене вами авто в Україну завозить іноземець.

Закон забороняє йому передавати цей транспортний засіб в користування українцям. Та на практиці все зовсім інакше.

Закон зобов’язує іноземця, який ввіз автомобіль – тільки ним і користуватися. Однак, знову ж таки передають користування автомобілем українцю і знову користуються тим самим: а) поліція не має права зупиняти безпідставно; б) поліція не має повноважень переглядати на якій підставі ввезений автомобіль: хто його ввіз, коли його ввіз,
– пояснив автоюрист Богдан Глядик.

В обох випадках українці ігнорують митне законодавство і їздять на іноземних номерах без обмежень. Можливий штраф у 8,5 тисяч гривень – на фоні економії в кілька тисяч доларів – їх не лякає.

Проблему могло б вирішити суттєве зниження митних ставок на імпорт – вважають в асоціації автодилерів.Та поки держава не поспішає знижувати імпортне мито в інтересах бізнесових кіл, які виробляють вітчизняні авто.

Тож бажаючих придбати якісний, хай і не розмитнений автомобіль менше не стає. З іншого боку такий транспортний засіб може створювати загрози водіям з українською реєстрацією. Наприклад при ДТП.

Автомобілів на іноземній реєстрації в Україні набралася критична маса. Вирішити це питання без соціального невдоволення вже, припускають експерти – не вийде.

В парламенті різні депутатські групи розробляють законопроекти, покликаних врегулювати проблему. Механізмів кілька: від одноразової легалізації таких машин до сплати власниками нерозмитнених авто своєрідного внеску в бюджет.

Читайте також: Про литовські номери, що стали поперек горла президенту та його друзям