Компанія "Богдан", як відомо, належить Олегу Гладковському – давньому другу та бізнес-партнеру президента Порошенка. Гладковський сьогодні обіймає посаду заступника секретаря Ради Національної безпеки та Оборони. Сам президент ще кілька років тому теж був серед співвласників "Богдана" і одразу після його перемоги на виборах, на компанію просто посипалися замовлення від місцевих адміністрацій на купівлю автобусів та тролейбусів.
З урахуванням останнього столичного тендеру, "Богдан" за роки президентства Порошенка розпродав вдячним споживачам своєї продукції на понад мільярд гривень. Але це ще не все, оскільки "Богдан-Моторз" займається також виробництвом китайських автомобілів на своєму заводі в Черкасах. Як пишуть на офіційному сайті "Богдану", переобладнання черкаського заводу під випуск китайських легковиків обійшлося друзям президента в 330 мільйонів доларів.
Читайте також: 7 мільярдів для Фірташа, або яка доля може спіткати Одеський припортовий
Тепер вам зрозуміло, чому влада досі ніяк не наважиться на суттєве зменшення мит та податків при ввезенні іномарок з Європи. Бо вживані європейські авто – це прямий конкурент нових китайських автівок, які збираються на заводі друга президента Гладковського та "Деу-Ланосів", що виробляються на "АвтоЗАЗі" колишнього регіонала Васадзе. Хто ж купуватиме за 10 тисяч доларів диво китайського автопрому, якщо за вдвічі, а то й в тричі меншу ціну можна взяти "Ауді" чи "Фольксваген", нехай і з пробігом, але по європейських дорогах.
І це не враховуючи того, що "Богдан-моторз" є ще й одним з найбільших імпортерів в Україну нових корейських автомобілів "Хюндай" та "КІА". Саме тому, провладні депутати ніяк не наважаться на суттєве зменшення мит для ввезення європейських авто. Бо друзям президента та їхнім колегам по вітчизняній автомонополії доведеться попрощатися з чималими грошима, які вони щороку отримують. І ось уже депутати пропонують обкласти щоденним податком в 2 євро водіїв автівок на європейських номерах.
Читайте також: Три роки Порошенка: крики "ганьба" й пусті обіцянки
А також притиснути непомірними штрафами тих, хто ухилятиметься від сплати цього щоденного мита. Отож, з одного боку на депутатів тиснуть їхні політичні покровителі, що мають великий автомобільний бізнес в Україні. З іншого боку, в депутатів в депутатів попереду вибори і їм треба ще якось обиратися до Верховної Ради, а тому зовсім не хочеться злити суспільство. Суспільство, яке не може зрозуміти, чому вживані німецькі іномарки коштують в Україні в кілька разів дорожче, ніж в Європі.
І це при українських-то зарплатах, які набагато менші за європейські. Ось так і зависла Україна сьогодні на литовських номерах між жадібністю можновладців і потребою суспільства в зміні правил гри. Чи наважаться чиновники зменшити ввізні мита на європейські авто до притомного рівня і припинять захищати українську автомафію, чи незабаром український Автомайдан отримає друге дихання? Побачимо незабаром. Тут ми розкажемо правду. На все добре!