Роботи для школярів 5-8 класів свого часу наробили галасу через свою неочікувану появу посеред навчального року.
Втім, не таким страшним виявився чорт як його намалювали - контрольні минають без особливих стресів та інцидентів. У Оксани Подакіної двоє синів, один цього року здавав ЗНО після 11 класу, а менший у 6-му - підсумкові контрольні.
“Виникли асоціації з тестовими завданнями, які буквально недавно здавав мій син в 11 класі і тому якісь хвилювання були, але потім з часом, коли провели з нами роз'яснювальну роботу ці контрольні мені більше подобаються. Тому що там аналітичний ум дитина може застосувати розумієте, а в нас таке складне життя, що дитина має сама уміти аналізувати”, - каже мати шестикласника Оксана Подакіна.
Для проведення підсумкових контрольних єдині завдання для всіх розсилали по школах у друкованому вигляді. На думку вчителів, саме це неабияк полегшило їм життя. Адже не довелося самотужки готувати варіанти.
“Це не повинно було робитися так швидко тому, що все таки це є дещо порушення прав і учнів,і учителя - ми повинні знати про ці контрольні роботи раніше, діти повинні все таки адаптуватися, тому що от вони дещо більше хвилювалися, ніж ми писали свої контрольні роботи. Учителю окремо підготувати варіант на кожну дитину - це неймовірно важко. Позитив у тому, що тут варіант на кожну дитину”, - каже вчитель англійської мови Лідія Мишко.
Втім, саме діти найбільше переполохалися через оновлені контрольні. Кажуть - воліли б мати менше офіціозу.
“Мені здається, що цього року підсумкові контрольні роботи вони створили деяке хвилювання серед учнів, тобто, краще було б якби це були просто контрольні роботи, без всіх цих посібників і спеціальних книжок”, - каже учениця 7-го класу Марія Вихор.
Головні предмети: математика, історія, українська та англійська мови, а також офіційно надіслані завдання з міністерства - все це змусило учасників освітнього процесу замислитися над поверненням іспитів. У міністерстві пояснюють - такі заходи це лише одноразове явище перевірки рівня знань.
“Для того, щоб порівняти його із тими вимогами, які ми ставили в державних стандартах, які були затверджені ще в 2004 році, до змісту освіти. Тепер ми ці стандарти переробляємо, переглядаємо і робимо нові стандарти , бо пройшов час і треба їх змінити, так от, щоб зробити щось нове, потрібно бачити як діяло те, що вже зроблено, на скільки воно має свої "+" і "-", - каже начальник відділу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту Сергій Дядленко.
Не називають контрольні іспитами і у школах. Мовляв, вони проводяться у письмовій формі, на них дається менше часу, ніж на традиційні колись іспити і результати перевіряє лише вчитель.
“Ні, я не думаю, це не екзамени. Це звичайні контрольні роботи, які були впродовж багатьох років, тільки на них не звертали увагу, але вони були в кожному закладі”, - каже директор ЗОШ №2 м.Бровари Оксана Мельник.
Саме в тому, що контроль за написанням не надто пильний і вбачає недолік колишній міністр освіти Станіслав Ніколаєнко. Адже контроль та перевірка знань - це невід'ємна складова освітнього процесу, яка останнім часом суттєво ігнорується.
“Якби це було перед початком нового навчального року, то це було б більш позитивно, дало б більш позитивний ефект. Була зроблена помилка, що друкували не тільки умови цих робіт, а й відповіді, розумієте, тоді змісту нема ніякого у проведенні контрольної роботи. Перевірку всіх контрольних робіт будуть здійснювати самі викладачі, які і навчалися з дітьми, тобто, тут уже об'єктивності не буде”, - каже екс-міністр освіти Станіслав Ніколаєнко.
Загалом, цього року підсумкові контрольні за єдиним міністерським завданням написали майже 1,5 мільйона українських школярів. Саме за їх результатами і готуватимуть оновлені стандарти української освіти.