183 команди студентів-інженерів з 24 країн представили власні автомобілі, пристосовані для максимальної економії пального. Головне завдання - здолати минулорічний рекорд, який встановили французи. Їхнє авто проїхало майже 4896 км на літрі зрідженого водню. Серед цьогорічних фаворитів - ще одна команда з Франції.
“Наш автомобіль сконструйований з надлегких матеріалів і має дуже хорошу аеродинаміку. Технології, які ми використали, ще перебувають на етапі розробки і потребують чималих вкладень. Але, думаю, років через 10 багато автомобілів будуть схожими на наш”, - сказав капітан французької команди Ізабель Хюн.
Зазвичай, змагання відбуваються у двох категоріях. Перша - прототипи. Тут критично важливі енергоефективність та аеродинаміка. Саме тому більшість представлених у цьому класі транспортних засобів мають футуристичний кузов з обтічною формою. Друга категорія - міські концепти. Такі моделі повинні відповідати низці критеріїв, які наближають їх до звичних автомобілів.
Команди-учасники можуть обирати будь-яке джерело енергії для своїх розробок: від традиційного дизеля і бензину, до альтернативного, як то водень, етанол, біопальне чи сонячна енергія.
“Цього року в нас з'явилась ще одна категорія - E-mobility. У ній беруть участь електромобілі. В якості джерела живлення можуть бути водневі паливні елементи, сонячні батареї або звичайні акумулятори, які заряджаються від електромережі. Таким автомобілям потрібно проїхати якомога більшу відстань на одній кіловат-годині”,- розповідає керівник наукового відділення компанії Shell Вольфган Варнеке.
Історія перегонів почалась ще 1939 році з невеликих змагань інженерів наукової лабораторії компанії Shell. Згодом ідея переросла у подію міжнародного масштабу. З 1985 року "Екомарафон Shell" відбувається у Європі щороку.
Минулоріч у змаганнях взяли участь й українці. Команда з Харківського автодорожнього інституту представила автомобіль з бензиновим двигуном Honda. Транспортний засіб загальною масою 43 кг проїхав 570 км на літрі пального. Тоді українські винахідники зайняли 40 місце.