Нині, кажуть, практично кожна будівля узвозу - у приватній власності. Усі постанови міської влади про заборону передачі та забудову узвозу приватними особами - так і залишилася на папері.
“Ми піднімаємо кадастровий план – і бачимо, що ця земля віддана в власність фізичній особі, тобто в приватні руки. Земля, яка знаходиться на території історичного заповідника, яка відноситься до земель історично-культурного значення”, - каже юрист Марина Соловйова.
Якими темпами забудовується старовинний узвіз, корінні мешканці Андріївського знають краще за інших. Кажуть, столичній владі байдуже, навіть коли до аварійної стіни прибудовують ресторан.
“Два роки назад прибудовували ресторан, тобто вони розширялися, і всі наші звернення до влади – не були почуті. І тому нас хвилює, що якщо вже прибудову добудували до стіни в якій є тріщина, то коли наша сім’я та мешканці прийдуть - нас точно не почують”, - каже мешканка одного з будинків на Андріївському узвозі Євгенія Фельдман.
Найдієвіший спосіб привласнити місце на Андріївському - довести будь-який будинок до жалюгідного стану. Саме так вдається отримати дозвіл будувати на його місці все з нуля. Якщо так триватиме й надалі - кажуть дослідники, до Євро-2012 туристам практично не буде що показати.
“Є деякі садиби, що потрапили у приватну власність і ми бачимо, що там забудова просто у жахливому стані. Цілком можливо, що її свідомо доводять до такого стану, щоб потім знести і будувати щось більш для своїх комерційних потреб підхоже”, - каже дослідник київської старовини Михайло Кальницький.
Тим часом, міська влада обіцяє вже цьогоріч розпочати реконструкцію Андріївського. Голова КМДА Олександр Попов запевнив, що по вулиці-схилу не їздитимуть автомобілі, вона буде пішохідною. Втім, чи буде з того радість мешканцям столиці та гостям, важко сказати. Адже планується перекладати інженерні мережі узвозу, тому із старовинною бруківкою доведеться розпрощатися.