За словами представників Асоціації велосипедистів, нинішні дорожні розв’язки у місті проектують без урахування учасників руху на двоколісному транспорті. Відтак, вони змушені їздити поруч з автомобілями. Утім на дорозі, водії машин не сприймають їх як повноцінних учасників руху.
"Місто і міста не приділяють уваги розвитку велосипедистів, тобто велосипед має право на дорогу, згідно з правилами дорожнього руху. У нас є місце на дорозі, але якщо подивитися на міста, то таке враження, що в нас немає цього права. Ніщо не пристосоване для велосипедистів. Коли вони будують нову дорогу чи новий міст - вони навіть не думають про те, що там будуть їздити велосипедисти", - каже член Асоціації велосипедистів України Віктор Загребич.
"Ми вважаємо, що треба думати не лише про автомобілістів, а також і про велосипедистів, і про пішоходів. Більше зелених зон, більше пішохідних зон - більше вільного простору для людей", - каже активіст Асоціації велосипедистів Києва Ірина Ставчук.
Близько 40% європейців користуються велосипедами щодня. 20 кілометрів обіцяних велодоріжок у столиці - поки що на папері. Ще з минулого року столична влада шукає місця для їх облаштування. Як кажуть в асоціації - вони і досі їздять на двокілометровому відрізку, що поруч з філармонією. І ходять під стіни Адміністрації Президента. Кажуть, ходитимуть, доки їх там не почують.
"Машини стоять зараз і на тротуарах, і на дорогах - тобто проїхати дуже важко інколи буває. Між машинами там, я на велосипеді - і то не можу проїхати. Тобто це - незручностей дуже багато", - каже велосипедист Сергій Левченко.
"Дороги не сприяють розвивати швидкість нормально, псується обладнання, яке доволі часто коштує багато грошей, ну, і власне, задоволення відповідно від їзди набагато менше", - каже велосипедист Сергій Ковбасюк.
Як відомо, найбільш розгалужена мережа велодоріг - в Нідерландах та Бельгії. В Україні ж поки не існує подібної транспортної мережі. У київській мерії ще з 2008 року обіцяють вже до Євро-2012 облаштувати щонайменше 10 тисяч паркомісць для велосипедів.