Здавалось би, іранці візьмуться за електромобільну тему одними з останніх. Але ні. Мало того, що в Ірані таки збудували електрокар, так він ще й живиться енергією сонця.
Автомобіль під назвою "Хавін" - це розробка наукової групи з університету Казвін. У ентузіастів амбітна мета - вони прагнуть перемогти на міжнародних екоперегонах, які відбудуться у жовтні в Австралії. Учасникам потрібно проїхати на своїх транспортних засобах 3 000 км. При чому автомобілі повинні працювати виключно на сонячній енергії.
Робота над "Хавіном" триває вже півтора роки. Розробники скаржаться - процес сповільнюють міжнародні санкції на ввезення запчастин та складної техніки. Тому більшість деталей доводиться виготовляти власноруч.
"Деякі елементи ми все ж не в стані сконструювати самостійно. Здебільшого, це електроніка. Біда в тому, що доставка з-за кордону - дуже складне та дороге задоволення. Ми переплачуємо у кілька разів за кожну таку деталь. До того ж, у нашій країні немає післяпродажного обслуговування, тому ремонтуватися доводиться теж за власний кошт", - каже механік Саїд Пурфарід.
"Через санкції ми витрачаємо надто багато часу на бюрократію, замість того, щоб приділити його розробці. Замовлені деталі йдуть дуже довго. Тому створення цього автомобіля триває значно довше, аніж мало би. На щастя, ми вже майже закінчили", - каже керівник проекту Аран Алаї.
Отож, "Хавін" - задньопривідний триколісний автомобіль, обладнаний електродвигуном потужністю 17 к.с. Енергію агрегат отримує від літій-іонних акумуляторів, які, своєю чергою, живляться від сонячних батарей. Керамічні панелі розташовані на верхній частині кузова. Сам корпус, до речі, виготовлений з вуглеволокна, завдяки чому важить всього 170 кг.
Довжина електромобіля - 4,9 м, ширина -1,87 м, висота - 0,97 м. Попри чималі габарити, "Хавін" розрахований лише на водія. А все тому, щоб загальна маса авто була якомога меншою.
"Нещодавно ми провели швидкісні випробування. Максимум чого ми досягли - швидкість 110 км/год. Але цей автомобіль може розігнатися до позначки 135 км/год. На жаль, у нас немає відповідних тестових треків", - каже механік Хасан Бахрамі.
Винахідники нарікають - жоден з автовиробників не зацікавився розробкою. Тому проект розвивається виключно за підтримки Казвінського університету. На створення "сонячного" електромобіля вже витратили $250 000.