Адже це, вважають вони, спровокує черговий стрибок цін на пальне. Автомобілісти вже звернулися з відкритим листом до уряду.

“Вже сьогодні ціна є неприйнятною, і в таких умовах ще додаткове введення в’їзного мита призведе, за різними оцінками, якщо від сьогоднішньої ціни відштовхуватися, то мова йде - кінцевий 95-й може коштувати від 13 до 15 гривень”, - каже Олександр Данилюк (громадський рух "Спільна справа").

Введення мита на нафтопродукти може паралізувати економіку, оскільки від їх ціни залежить вартість чи не усіх товарів та послуг, впевнені активісти. Втім, в Міненерговуглепромі пояснюють, антидемпінгові мита вирішили ввести після звернення керівників 6-ти українських нафтопереробних заводів.

Основна їхня скарга - нерівні умови роботи, оскільки за рахунок субсидій з боку Росії заводи Митного союзу - російські, білоруські та казахські - отримують нафту значно дешевше, ніж українські підприємства. Водночас, у відомстві заспокоюють, вітчизняні виробники нафтопродуктів ціни з імпортними не зрівняють.

“Ці компанії надіслали нам письмові гарантії щодо збільшення обсягу переробки нафти на території України, на українських підприємствах, і також надіслали нам письмові гарантії щодо непідвищення цін нафтопродуктів на розмір імпортного мита”, - сказав директор департаменту нафтопереробної промисловості Міненерго Костянтин Бородин.

Урядовець нагадав, мито на імпорт нафтопродуктів існувало до 2005 року. Його скасування призвело до монополізації з боку імпортерів - їхня частка на ринку нині складає більше половини. А відтак подальший безмитний імпорт може призвезти до зупинки вітчизняних нафтопереробників.