"Мріяти не шкідливо - дуже навіть корисно мріяти і якщо пан Присяжнюк залучить іноземні інвестиції - я йому аплодуватиму. Я теж зацікавлений, щоб у нас така прекрасна траса з'явилася", - каже прем’єр-міністр України Микола Азаров.

Та київський губернатор надії не втрачає. Каже, вже і проект розробили, і 100 гектарів землі в приватні руки відвели, правда де саме - тримають у таємниці. Навіть інвестора європейського знайшли, який готовий дати на благе діло мільярд доларів. А проектувати трасу вочевидь буде легендарний Герман Тільке - автор більшості трас Формули-1.

"Не потрібно нам кричати, що ми збираємося будувати, в когось питати дозвіл, давайте спочатку побудуємо і потім, якщо в нас буде найсучасніша траса - до нас приїдуть і спортсмени, до нас приїдуть всі ті, хто захоче виступати", - каже голова Київської ОДА Анатолій Присяжнюк.

"Є експансія продукту в інші регіони, тобто ми маємо: Корея - нова траса, це Індія - траса, це нова з наступного року (з 2012 року) - це Сполучені штати Америки - реконструкція великого об’єкту відбувається, з 14 року - ми знаємо вже підписана протокольна угода Гран-прі Росії. Ухвалено рішення про проведення 20 Гран-прі, не більш. Тобто, все - до 20 року квота вичерпана. Для того, щоб привернути до України Гран-прі потрібно, щоб хтось відмовився", - каже організатор Чемпіонату України з кільцевих перегонів Сергій Малик.

Проект включає власне трасу на понад 5 кілометрів, трибуни на 10-20 тисяч глядачів, готелі, ресторани, торгові центри, парковки, бокси для болідів. Разом з тим, і можновладці, і експерти погоджуються - головне питання не те, що і за скільки будуватиметься, а в тому, чи дозволять проведення етапу "боси" Формули-1.

"Потрібно заручиться підтримкою Міжнародної федерації про те, що один з етапів пройде саме в Україні - це дуже складно, це не легше, ніж отримати Чемпіонат Європи або Олімпіаду", - каже віце-прем’єр-міністр та міністр інфраструктури України Борис Колесніков.

"Ви можете мати саму кращу трасу в світі, але вона не буде цікава: а) країна, як ринок; b) як туристична складова, щоб туди поїхали туристи; c) з телевізійних прав і найголовніше, ті спонсори, які стоять за - вони цікавляться - потрібна Україна їм чи ні", - каже президент Автомобільної федерації України Євген Червоненко.

Треба брати приклад з Росії, кажуть фахівці. Сусіди спочатку домовилися про етап, пообіцяли державні гарантії, і тільки в жовтні отримали довгоочікуваний дозвіл. Переговори вів особисто прем'єр Путін, а країна тепер платитиме за це задоволення більше $50 млн. внесків щороку.