Водночас, як зауважують деякі експерти, саме ця реформа дозволила ідентифікувати владу, тобто визначити, яка ж політична сила відповідальна за урядування в державі.

“У Конституції треба закласти “захист від дурня”, тобто внести відповідні механізми, зміни, які б чітко розписали повноваження гілок влади і виключили можливість конфлікту”, - каже заступник голови фракції Партії регіонів у Верховній Раді Михайло Чечетов.

“Це як процес і він буде йти завжди і він не зупиниться, а чекати змін, які будуть щось перерозподіляти, те, що готується на рівні вищих державних органів - мені про ці процеси невідомо”, - зазначив міністр юстиції України Олександр Лавринович.

Активно обговорюється і тема всенародного референдуму, на якому б визначились основні питання змін. На початку червня, приміром, парламент голосами правлячої коаліції вже ухвалив за основу законопроект про всеукраїнський референдум. У разі ухвалення вцілому, він значно спростить внесення змін до Основного закону.

“Я думаю, що це супер-пупер популізм, коли кажуть, що люди самі мають визначити, яка буде їхня Конституція. Я погоджуюсь з цим, але пропоную тоді, щоб підказали, який механізм має бути”, - каже народний депутат України, співавтор Конституції Олег Зарубінський.

“Не буде зазначатись навіть явка виборців, може 10% виборців - прихильників нинішнього глави держави - проголосувати і зробити все, що він хоче, решта просто не прийдуть, бо не вірять в торжество волевиявлення народу”, - висловлюється народний депутат України, співавтор Конституції Володимир Стретович.

Фахівці ж зазначають, норми Конституції мають бути нормами прямої дії, бо сьогодні існує нескінченна кількість посилань на закони, що нівелює сам дух Основного закону. А зміни - не страшне. Як приклад наводять Німеччину, там Конституція за 60 років існування змінювалась 50 разів.

“Отже, Конституція нормальна, Конституція прогресивна, Конституція можливо потребує деяких змін”, - каже Зарубінський.

“Має право існувати та Конституція, яка робиться для народу. Не для прізвища конкретного президента, чи для політичної сили конкретної”, - зазначив перший Президент України Леонід Кравчук.

Із змінами до Конституції не потрібно поспішати. Адже прагнення попри все поспіхом внести зміни до Основного закону кон’юнктурні, і є намаганням перерозподілити повноваження між гілками влади, - переконані нинішні опозиціонери. Натомість, варто розпочати всестороннє й відкрите обговорення не лише змін, але й механізмів імплементації норм Конституції.

“Якщо ми не бачимо зрозумілого механізму, як буде відбуватися обговорення, внесення змін і остаточного ухвалення рішення - такий шлях є небезпечним”, - переконаний віце-спікер парламенту Микола Томенко.

При цьому, зазначають - головною проблемою України залишаються не закони чи їх якість, а низька правова культура суспільства загалом. Звідси і зневага до норм Конституції, і відсутність поваги до права взагалі, - констатують експерти. І стосується це як пересічних громадян, так і високопосадовців.