Хоч норми викидів в атмосферу з нового року стали жорсткішими, це не заважає і далі звозити до України автівки, які не відповідають новим екологічним стандартам.

Про таку проблему заявляють в асоціації офіційних автоімпортерів. Кажуть: нові реалії вже змусили піти з ринку кілька китайських компаній. Інші — удосконалили двигуни. Тому частина авто економ-класу вже здорожчали. І тепер продавці нових авто хочуть, щоб усі дотримувались нових екологічних правил.

Йдеться про компанії, які видають сертифікат на відповідність екологічним стандартам. Їх в Україні майже півсотні. Найчастіше вони навіть не мають жодного обладнання для тестів на викиди — лише видають папірець на кожен ввезений вживаний автомобіль.

Журналісти Телеканалу новин "24" вирішили перевірити, чи можна отримати сертифікат, якщо авто з-за кордону старше 5 років. Без цього паперу машину на облік не візьмуть. Старі машини викидають більше шкідливих речовин, аніж це зараз дозволено в Україні.

В результаті експерименту автівку, яка не відповідає екологічним нормам, ввезти до України таки можна. Але від такого кроку юристи застерігають. Якщо обман викриють — продати машину не вдасться. Реєстрацію скасують і їздити можна буде лише із рішенням суду.

А ще імпортери додають, що хоч в Україні тепер діють норми викидів Євро-5 — це не сильно допомагає екології. Бо пальне на вітчизняних АЗС не таке якісне — усього лише Євро-3. Це і з'їдає весь позитивний ефект від новорічних новацій.

Автор сюжету — Роман Пагулич.