А в травні 2011 - запланований вихід човна на ходові випробування. У Міністерстві оборони запевняють - "Запоріжжя" стане повноцінною бойовою одиницею в найближчому майбутньому.

"Практично закінчуються ремонтні роботи повністю і наступний етап - це швартові випробування, тобто випробування всієї техніки на стоянковому режимі. Будуть проводитися випробування всіх агрегатів, всіх систем підводного човна", - каже міністр оборони України Михайло Єжель.

Човен належить Україні з 1997 року, з цього часу він перебуває на ремонті, на який вже витрачено 40 мільйонів гривень. Відновлювати човен фахівцям довелося майже з нуля, адже "Запоріжжя" не виходив у море майже 20 років.

На підводному човні проходять службу 77 чоловік, саме цей екіпаж буде брати участь у першому виході у море. Кожен рік екіпаж проходить медобстеження та водолазну підготовку. Окрім цього група офіцерів з підводного човна стажувалась на підводному човні російського Чорноморського флоту "Алроса".

Після ходових випробувань човен увійде до строю Військово-морських сил України. Перший вихід у море за домовленістю обох флотів буде супроводжуватись аварійно-рятувальної службою.

"Це є нормальним заходом, тому що перший вихід човна із заводу, він забезпечується аварійно-рятівною службою. Домовленість є, але я думаю, що допомога аварійно-рятівних засобів і флотів нам не знадобиться", - каже заступник командира з виховної роботи ПЧ "Запоріжжя" Дмитро Загребін.

Нагадаємо, підводний човен "Запоріжжя" вперше спустили на воду тоді ще в Ленінграді 1970 року, він належав флоту Радянського союзу, після розпаду СРСР човен перейшов до України.