Про це в ході круглого столу в парламентському комітеті з питань промислової політики і підприємництва заявили представники бізнесу і промислових асоціацій, передають українські ЗМІ.
За словами голови асоціації "Укрцемент" Мігеля Машаду, прагнення керівництва транспортного монополіста в "ультимативній формі" перекласти проблеми неефективності роботи УЗ на своїх клієнтів межує з корупцією.
"Перед тим, як піднімати тарифи на 25%, хотілося б побачити план реструктуризації "Укрзалізниці", план поліпшення сервісу, план боротьби з корупцією. Проблема посилюється, і підвищення 25% в наказовому порядку вже фактично на межі корупції. Тому що ці 25% збільшаться на поточні витрати 2016 року, а там вже є фактор корупції", – цитують ЗМІ Машаду.
Генеральний директор ПАТ "Запоріжсталь" Ростислав Шурма зазначив, що "Укрзалізниця" регулярно підвищує тарифи на вантажоперевезення, що ніяк не позначається на якості її послуг. На його думку, якщо раніше бізнес йшов на поступки, то тепер "Укрзалізниця" має продемонструвати підвищення ефективності своєї роботи.
"Залізниця ставить нас перед фактом, що потрібно підняти ціну на один з ключових для нас ресурсів. На моїй пам'яті це відбувається вже п'ятий або сьомий раз. Нам кажуть – ми піднімемо тарифи. Ми говоримо, займіться своєю ефективністю. Добре. Проходить рік, ніякої боротьби з корупцією, ніяких інвестицій, ніяких куплених вагонів. Кожен раз гроші від підвищення тарифів проїдалися. І кожен раз про основні речі забувалося – про боротьбу з корупцією, підвищення ефективності, про інвестиції. А яка є гарантія, що ситуація не повториться і в цьому році? Жодної. Нас вже п'ять разів поспіль обманювали", – зазначив Ростислав Шурма.
Президент Всеукраїнської зернової асоціації Володимир Клименко у свою чергу підкреслив, що "Укрзалізниця" повинна відійти від практики монопольного тиску на своїх клієнтів і змінити ставлення до вантажовідправників, передає ЗМІ.
"У нас немає довіри між бізнесом і "Укрзалізницею". Я говорив Бальчуну – у нас сім основних галузей, ми даємо вам возити вантажі. Ці товариші дають вам роботу. Давайте системно попрацюємо над вашими тарифами. Потрібно змінити наглядову раду, ввести туди представників бізнесу від усіх галузей. Але ніхто не може мені дати навіть цифри рентабельності перевезень різних вантажів", – заявив Клименко.
Президент ОП "Металургпром" Олександр Каленков заявив, що у тарифну політику "Укрзалізниці" повинен втрутитися Антимонопольний комітет України, оскільки держпідприємство навіть при існуючому рівні тарифів отримує на вантажоперевезеннях надприбутки.
"УЗ озвучувала прибуток, з яким закінчила рік – кілька сотень мільйонів гривень. Ми недоотримали до бюджету кілька мільярдів гривень за рахунок поганої роботи "Укрзалізниці". Ми недоотримали мільярди доларів валютних надходжень. Що має розглядати держава, приймаючи рішення щодо тарифної політики? Перше – собівартість вантажних перевезень. Ще півтора-два роки тому УЗ озвучувала цифру 35-37%. По тій звітності, яку "Укрзалізниця" дає своїм іноземним кредиторам – це від 35% до 50%. Вантажні перевезення вкрай прибуткові для УЗ. І роль держави в тому, щоб не допустити надприбутків "Укрзалізниці". Щоб вона не використовувала своє монопольне становище, встановлюючи тарифи таким чином, щоб отримувати надприбутки", – цитує видання Каленкова.
Раніше Європейська бізнес асоціація заявила, що заплановане на 2017 рік підвищення залізничних тарифів на 25% зробить українську промисловість та агропромисловий комплекс неконкурентоспроможними, а також призведе до збільшення вартості автомобільних перевезень, як альтернативи залізниці.
Крім того, до аналогічних висновків прийшли експерти Федерації роботодавців України. Проти підвищення вантажних залізничних тарифів також виступила Американська торгова палата.