Про це йдеться в матеріалі "Таємний фінплан Балчуна" на ресурсі Мінпром.
За словами автора матеріалу, рішення про підвищення тарифів відбулося без обговорення з промисловцями – основними користувачами вантажних потужностей "Укрзалізниці". При цьому раніше міністр інфраструктури Володимир Омелян назвав підготовлений командою польського реформатора Войцеха Балчуна фінплан "відверто слабким" і тоді ж запевнив, що ніякого підвищення тарифів без погодження з бізнесом не буде.
"Не дивлячись на численні звернення промисловців до керівництва "Укрзалізниці" монополія так і не представила для обговорення деталізований проект фінансового плану. Замість цього її керівник В. Балчун озвучує фантастичні інвестиційні плани в обсязі 150 млрд грн протягом п'яти років, закупівлю 20 тис. вантажних вагонів і т.д., в той час як після року його перебування на посаді "Укрзалізниця" не може забезпечити проходження необхідної кількості поїздів на Маріуполь і Бердянськ, а на брак вагонів періодично скаржаться всі вантажовідправники – від металургів до аграріїв", – пише автор матеріалу.
Разом з тим, автор зазначає, що з боку "Укрзалізниці" можливе маніпулювання цифрами.
"Наприклад, в січні голова правління В.Балчун урочисто відзвітував, що під його мудрим керівництвом "Укрзалізниця" вийшла в плюс і закінчила минулий рік з прибутком в 303 млн грн. Однак, згідно з оприлюдненими в квітні результатами аудиту, проведеного міжнародною аудиторської компанії Ernst&Young, збитки "Укрзалізниці" в 2016 році склали 7,3 млрд грн. Таким чином, коли В.Балчуну потрібно відрапортувати про перемоги, раптово з'являється прибуток, а коли необхідно проштовхувати підвищення тарифів – збиток", – пише Мінпром.
Проект фінансового плану, за інформацією видання, передбачає значні витрати. Це, наприклад, стрімке зростання витрат. Так, на адміністративні витрати в поточному році передбачено спрямувати 1,7 млрд грн, що більш ніж удвічі перевищує минулорічний показник. Витрати на юридичні послуги планується збільшити в 8,9 разів – з 7,9 млн грн до 70 млн грн. Великі суми заявлені і на капітальні інвестиції – 22,7 млрд грн, що також піддається критиці з боку автора матеріалу.
"Очевидно, що настільки велика сума має мало спільного з реальністю. Так, в минулому році на капітальні інвестиції було витрачено менше 7 млрд грн при заявлених ще попередниками В.Балчуна 11,2 млрд грн. У першому кварталі поточного року на ці цілі було витрачено майже 1,3 млрд грн, що становить менше 6% від запланованого бюджету", – вказує автор.
Крім того, автор пише, що питання тарифів має безпосереднє відображення на роботу всієї української економіки.
"Відповідно, можна або прискорити вихід України з кризи, або ж уповільнити його. Блокада непідконтрольних Києву територій вже привела до зниження темпів зростання ВВП, тарифний удар по українській економіці ризикує знизити цей показник майже до нуля. Хотілося б почути позицію прем'єр-міністра Володимира Гройсмана та першого віце-прем'єра – міністра економіки Степана Кубіва: чи буде прийнято прозоре і зважене рішення по з/д тарифів або ж ми побачимо черговий договірняк по фінансових потоках найбільшого державного монополіста", – резюмує автор.