Про це розповів заступник керівника департаменту платіжних систем та інноваційного розвитку НБУ Володимир Харченко, повідомляє "Уніан".
Найчастіше жертвами стають клієнти "Приватбанку" і "Ощадбанку", які отримують смс-повідомлення про те, що карта заблокована. Опісля починається психологічний тиск на клієнта, щоб отримати реквізити карти і вкрасти гроші з рахунку клієнта. Серед постраждалих в тому числі є і співробітники Національного банку,
– пояснив Харченко.
За його словами, в результаті застосування шахраями принципів соціальної інженерії власник картки нібито потрапляє під гіпноз, не розуміючи, що він робить.
У 30% випадків скарги саме такі, що людина фактично сама розповідала реквізити карти. І потім пише скарги в Національний банк з вимогою повернути гроші,
– додав чиновник з НБУ.
Він зазначив, що шахраї часто використовують автовідповідач, запрограмований ставити певні питання і з'ясовувати дані, а також можуть представлятися співробітниками Служби безпеки України, служби безпеки банку або навіть Нацбанку.
Харченко наголосив, що регулятор має намір боротися з шахраями, і далі підвищуючи фінансову грамотність населення.
Читайте також: В НБУ запевнили, що українським банкам можна довіряти
Зараз в Україні реалізовується програма Safe Card (Національна програма зі сприяння безпеці електронних платежів і карткових розрахунків). Буде дуже потужна рекламна кампанія, в тому числі за фінансової підтримки Держдепартаменту США. Вже в метро є подібні рекламні банери, і скоро вони будуть розміщуватися по всій Україні,
– сказав він.
Що стосується технологічних інструментів боротьби з шахраями, то Харченко повідомив, що Нацбанк створює систему обміну інформацією в банківській системі з кіберзлочинності, та згодом до цієї системи зможуть приєднатися інші державні структури.