При цьому УЗ, приймаючи рішення про підвищення тарифів на вантажні перевезення на 22,5% з червня, завдає удар у спину промисловцям і ставить під загрозу економічну ситуацію в країні. Про це йдеться в матеріалі видання "Деловая столица".
Видання вказує, що підняття тарифів є зовсім не тим кроком, який вимагає поточна ситуація. Куди актуальніше наведення порядку в самій "Укрзалізниці".
"Укрзалізниця" і без підвищення тарифів має високий операційний прибуток в частині вантажних перевезень – 35-40%, але при цьому її фінансова і комерційна діяльність залишається непрозорою. А це означає, що є великий ризик неефективного використання зібраних коштів, в той час як підвищення тарифів загрожує підприємствам гірничо-металургійного комплексу скороченням виробництва і звільненням тисяч робітників,
– вказує видання.
На думку авторів, наведення е порядку в з/д сфері дозволить знайти мільярди гривень і наводять як приклад ситуацію з пільговими пасажирами.
"Сьогодні пільгами користуються 15 категорій пасажирів – від інвалідів та сиріт, яким вони дійсно покладені, до ветеранів органів внутрішніх справ і ветеранів податкової міліції, яких навряд чи можна назвати гостро потребуючими. У сегменті приміських перевезень квитки купують тільки 20% пасажирів, а всі інші або отримують пільгові квитки, або їдуть "зайцем". Сама "Укрзалізниця" не знає точно, скільки пасажирів-пільговиків вона фактично перевозить, а оприлюднюються нею цифри індикативними", – пише видання.
Як повідомлялося раніше, "Укрзалізниця" за останні роки неодноразово підвищувала тарифи на вантажні залізничні перевезення.