Про це йшла мова в сюжеті телеканалу 24. Як говориться в матеріалі, "Укрзалізниця" не надає промисловим підприємствам гірничо-металургійної галузі необхідної кількості вантажних вагонів, через що зриваються терміни поставок продукції споживачам. Це завдає колосальної шкоди підприємствам, які є базовими галузями національної промисловості.
Крім того, вказується, що така практика викликана присутністю корупції.
"Деякі вантажовідправників, зазвичай це невеликі компанії, дозволяють собі домовлятися за гроші. Кожен вагон оцінюючи від тисячі до півтори тисячі гривень, і навіть вище. Підприємства гірничо-металургійного комплексу – це великі компанії. Вони не можуть дозволяти собі діяти такими методами. Тому, на жаль, "Укрзалізниця" забезпечує вагонами за залишковим принципом. Це одна з корупційних схем "Укрзалізниці", яка годує досить велику кількість людей", – заявив в матеріалі президент об'єднання підприємств "Укрметалургпром" Олександр Каленков.
За підрахунками фахівців, на корупційних схемах в перерозподілі вагонів залізничні чиновники заробляють близько мільярда гривень на рік.
У той же час нестача вагонів може привести до скорочення виробництва, що в свою чергу зменшить податкові надходження в бюджет і призведе до зростання рівня безробіття.
"В минулому році точно було відомо, що тільки в силу того, що не було вчасно поставлені вагони, Україна не змогла експортувати на сотні мільйонів доларів або мільярд доларів додатково продукції просто тому, що фізично не могла цього зробити. На сьогоднішній момент ми маємо відверту корупційну ситуацію в "Укрзалізниці". І вона буде залишатися такою поки там не пройдуть реформи", – повідомив економічний експерт Борис Кушнірук.
Представники гірничо-металургійної галузі вже звернулися до прем'єр-міністра країни Володимир Гройсман з листом, щоб не допустити подальшого зловживання в розподілі вантажних вагонів, повідомляє ЗМІ.