Про це заявив президент Об'єднання підприємств "Укрметалургпром" Олександр Каленков, слова якого наводяться на веб-сайті асоціації.

"Прем'єр-міністр України Володимир Гройсман ще в серпні поставив керівництву УЗ завдання розібратися в системі розподілу вантажних вагонів і ліквідувати корупційну складову в цьому процесі. Однак УЗ вперто ігнорує не тільки вимоги промисловців, а й протягом трьох місяців не виконує розпорядження глави уряду", – сказав він.

За словами О.Каленкова, тимчасовий менеджмент на чолі з в.о. голови правління Євгеном Кравцовим не зацікавлений змінювати роками вибудовувані "схеми".

"Вони для себе вирішили, що мантра "лібералізація" (за якою стоїть намір підняти тарифи на послуги перевезень в піввагонах, де УЗ займає монопольну позицію) дозволить відвести увагу бізнесу та влади від зловживань в сфері розподілу вагонів. Ми не зупинимося і будемо і далі звертати увагу на цю гостру проблему, оскільки "Укрзалізниця" за гроші всіх вантажовідправників купує нові вагони, а користуватися ними на думку тимчасового менеджменту УЗ мають право лише обрані", – зазначив глава "Укрметаллургпрому".

Зокрема, незважаючи на те, що в листопаді середній показник забезпечення підприємств ГМК піввагонами ЦТЛ склав 29%, цілий ряд ключових підприємств галузі як і раніше забезпечені держпарком піввагонів УЗ на рівні, який не перевищує навіть 10% ("Запоріжсталь" – 4%, "Новотроїцьке рудоуправління" – 6%, "Укрмеханобр" – 9%), а забезпечення ще кількох комбінатів ледь дотягли до 15%.

"Як ви вважаєте, чи можуть ці підприємства в таких умовах можуть функціонувати стабільно? Я впевнений, що ні! УЗ просто не залишає їм шансів своєчасно виконувати замовлення по відвантаженню продукції і гідно конкурувати на ринку", – підкреслив О.Каленков.

Він також додав, що, з огляду на масштаб діяльності УЗ, на яку припадає до 40% ринку піввагонів України, така практика вкрай негативно впливає на діяльність окремих підприємств і цілих галузей, що в т.ч. стримує економічне зростання в Україні.

"Вирішити проблему зловживань в питанні розподілу парку піввагонів УЗ, яка займає монопольне/домінуюче становище на ринку піввагонів України, може тільки рівномірний розподіл вагонів серед вантажовідправників на рівні ринкової частки ЦТЛ (не менше 35%). І ми будемо методично і послідовно домагатися встановлення справедливого підходу до забезпечення вантажовідправників України. І в черговий раз закликаємо Євгена Кравцова приділити увагу вирішенню даної проблеми, ніж довести свою готовність проводити необхідні зміни в УЗ в інтересах всіх учасників ринку", – констатував Каленков.