Уповноважений з захисту державної мови Тарас Кремінь закликав підприємців, аби їхні працівники компаній не боялись користуватись державною мовою навіть, якщо вона у них є не до кінця досконалою. Таку думку він озвучив в ефірі 24 каналу.
До теми Бужанський та "слуги народу" хочуть скасувати штрафи за російську мову у сфері обслуговування
"Якщо ви пояснюєте людині меню, інструкцію чи інші моменти, то нічого страшного немає, якщо ви розмовляєте недосконало. Але, якщо є злісне порушення закону, коли ви принципово відмовляєтесь надавати послуги державною мовою громадянам України, тоді треба на це реагувати", – сказав Кремінь.
Що робити, якщо вас відмовляються обслуговувати українською мовою
"Передусім звернутись до керівника самої установи або безпосередньо написати лист на мою адресу за допомогою поштового або електронного звернення, в будь-якому випадку ми готові відреагувати оперативно і жорстко", – заявив він.
Які штрафи за порушення закону
Уповноважений з захисту державної мови пояснив, що штрафи передбачені Кодексом України про адмінправопорушення. Однак це крайній захід, який буде відображенням повного ігнорування мовного законодавства.
"Звичайно для цього має бути відповідний контроль і це репутація того чи іншого закладу. Якщо вас не обслуговують державною мовою, то не ходіть до цього супермаркету, не користуйтесь цими послугами. В жодній країні світу нема такої країни, де громадянин не володів державною мовою", – додав він.
Більше про мовне питання дивіться у відео: