Як полегшити процес реінтеграції школярів після канікул та ефективно провести уроки? Освіта 24 зібрала кілька порад для вчителів, що допоможуть налаштувати дітей на навчання після канікул.
Цікаво Запізнення учня на урок: як з цим борються в школах інших країн світу
Не повторювати одразу попередню програму
Часто найбільшою помилкою вчителів є занурення в програму того, що діти вивчали до канікул. Провідні психологи та неврологи радять застосовувати неформальний підхід.
Учнів насамперед цікавить те, що робили однокласники під час канікул, а не заздалегідь підготовлений план уроків, тому варто дати дітям час повторно адаптуватися в колективі: поспілкуватися з однолітками та поділитися власними враженнями від проведеного вільного часу.
Особиста зацікавленість вчителя
Учням важливо поділитися враженнями не тільки з однокласниками, але й з авторитетними дорослими. Якщо більшість вільного часу діти проводили з батьками, то розповісти про канікули вчителю – хороша можливість відновити контакт та підвищити рівень довіри.
Педагогам варто проявляти особисту зацікавленість, ставлячи уточнювальні запитання: "Як це було?", "Які емоції ти відчував(-ла)?", "Що тобі найбільше сподобалось?".
Жодних творів про канікули
Розповідь про канікули не має бути формальною частиною навчального процесу, а тим паче не може бути оціненою вчителем.
Психологи радять спілкуватися про вільний час неформально, поза програмою, в пріоритеті вербально, й давати дітям завдання написати твір на кшталт "Як я провів літо" чи "Як я зустрів Новий рік" скоріше тільки завадить педагогові налаштувати школярів на навчальний процес.
Спілкуйтеся з учнями більше / Фото 24 канал
Більше ігор, менше оцінок
На початку семестру не можна навантажувати учнів усім й відразу. У програмі уроків варто продумати кілька цікавих ігор, які допоможуть дітям час від часу відволікатися від конкретних завдань.
Важливими аспектами є також не надто жорстке оцінювання та менша, ніж зазвичай, вимогливість вчителя. Це забезпечить м’який перехід від безтурботності під час канікул до серйозності в навчальному процесі.
Цікаво Корисні канікули для дітей: 3 цікаві онлайн-гри для вивчення англійської мови
Знання з предмета на практиці
Дітям необхідно нагадати, чому взагалі треба вчити той чи інший предмет. В період після канікул як ніколи, варто вказувати на практичне, побутове застосування знань. Це допоможе школярам більше сконцентруватися й зацікавити навчальним процесом. На уроках фізики, наприклад, можна розповісти, яким чином мерехтять гірлянди, а на уроках біології – чому ялинка з часом висихає.
Короткотермінові цілі та пауза в монолозі вчителя
Дозвольте учням самим визначати короткотермінові цілі. Йдеться не про великі амбіції, а саме про маленькі досягнення: від покращення оцінок з конкретних предметів до прочитання певної книги. Якщо дитина сама обере собі мету, це дозволить їй простіше звикнути до навчального процесу.
Ще однією порадою для покращення концентрації учнів є короткотривала тиша посеред вчительського монологу. Перед тим, як сказати щось важливе, на мить затамуйте подих та зробіть невелику паузу. Це приверне увагу учнів та дозволить їм краще запам’ятати сказане.