Вчитель фізкультури Дмитро Лазебний-Чоловський поділився власним досвідом і розповів про сміливі експерименти у дистанційному навчанні, повідомляє видання "На урок".
До теми Як зробити дистанційне навчання ефективним: практичні поради вчителів
Як провести урок фізичної культури дистанційно
Онлайн-платформи для спілкування з учнями
Для організації дистанційних уроків з фізкультури необхідне завчасне планування. Тому вчитель радить бути гнучкими, експериментувати та підлаштовуватися під реалії та власні вподобання.
А в реалізації креативних задумів для уроку вам допоможуть такі сучасні онлайн-ресурси:
- Google Classroom – на цьому сервісі можна проводити тести, вікторини, ділитися враженнями від уроку, надсилати зворотний зв'язок та спілкуватися з дітьми тощо.
- Viber, Telegram, Direct в Instagram, Messenger у Facebook – ці месенджери підходять для зручного спілкування з учнями. Там можна створити як індивідуальний, так і груповий чат.
А якщо у в дітей чи батьків виникнуть запитання до виконання будь-якої вправи, вони можуть поставити їх у месенджері та навіть отримати відеовідповідь.
- YouTube та Google Drive – це зручні платформи для розміщення відеоуроків та інших матеріалів для учнів. Завантажуйте на них відзнятий матеріал і діліться посиланням із учнями.
- Skype, Zoom та Google meet – там можна створити відеочати для проведення дистанційного уроку фізкультури в реальному часі. Вчитель розповів, що його відеоурок триває 25-30 хвилин. За цей час необхідно провести три етапи роботи: розминку, основну частину та заминку.
Ще один вчитель розповів, що він записує на телефон відео в порожньому спортзалі, потім обробляє їх і відправляє учням.
Види домашньої роботи та оцінювання
Експерт наголошує, що важливим критерієм оцінювання учня є зацікавленість дитини в уроці. Але ж як оцінити результати учнів дистанційно? Для цього можна використовувати такі завдання:
- Інтерактивні завдання – можна запропонувати вгадати вид спорту за картинкою, скласти кросворд тощо.
- Фізичні завдання – блок фізичних вправ, насичений урок тощо.
- Робота у відеочатах без домашнього завдання – якщо учень активно працює разом із вами у відеочаті, можна оцінити його старання просто у прямому ефірі.
- Відповідь на запитання чи розв'язання невеликої задачі самостійно.
- Танцювальні виклики, завдання з використанням фітнес-додатків та схожі активності.
Як залучати дітей до уроку? Нехай на кожен урок одна дитина пропонує свою вправу. Це дасть змогу учням почуватися важливими й корисними. До того ж, їм цікаво виконувати вправи, які вони самі готують.
Дмитро Лазебний-Чоловський запевняє, що процес організації дистанційної освіти у школі дуже залежить від адміністрації закладу, можливостей предмету та окремо вчителя.