Причина - війна у Лівії та спекуляції торгівців навколо ситуації у Північній Африці. Відтак, адміністративно стримувати ціни на пальне немає сенсу.
"Якби у трейдерів була велика націнка - так ні, націнка не перевищує 5%. Якби уряд мав резерв і чи міг здійснювати паливні інтервенції - то можна було б якимось чином стримати ціни. А так жодних ринкових методів для стримування цін не має, залишається лише силовий", - каже експерт ринку нафтопродуктів Геннадій Рябцев.
Нагадаємо, минулого тижня АМКУ викрив змову на ринку нафтопродуктів України і оштрафував трьох великих гравців: АЗС торгових марок WOG, Shell та Окко на суму 150 мільйонів гривень. Комітет дійшов висновку, що трейдери діяли узгоджено та необґрунтовано підвищували ціни на бензин з початку року.
За останні кілька днів більшість АЗС перевищили встановлений державою ліміт на підвищення цін на пальне. Так, замість рекомендованих урядом 9,5 гривень за літр А-95 та 9 гривень - за літр дизпального, у роздрібі на стелах автозаправок подекуди можна побачити цифри 10 гривень за літр.